TUTORIALE - Wybuch a la scatter, 3D Studio Max 9, 3D Studio Max - Tutoriale

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TUTORIALE - Wybuch a la scatter - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
Element obsługiwany przez wtyczkę
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać?
Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale - Wybuch a la scatter
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Wybuch a la scatter:
1. Ustaw parametry czasowe animacji - 200 klatek, 25 klatek/s;
2. Stwórz geosphere r=25, segments=4 (rys 1);
3. Zanimuj promień geosphery (rys 2);
klatka 25 r=25 out-faster
klatka 200 r=400 in-slower;
4. Stwórz geosphere R=13, segments=6 (rys 3);
2008-11-03 18:11:10
TUTORIALE - Wybuch a la scatter - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
5. Potraktuj jš modyfikacjš noise: scale=5, fractal, strengh x,y,z=10 (rys 4);
6. Majšc zaznaczonš mniejszš geospherę stwórz obiekt złoŜony scatter;
7. Przełšcz się na modyfikacje i ustaw parametry; distribution obiect - duŜa geosfera,
duplicates=50, base scale=65, distribute using - random face,
scaling=70, use maximum range, lock aspect ratio, hide distribution object (rys 5 i 6);
2008-11-03 18:11:10
TUTORIALE - Wybuch a la scatter - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 3
2008-11-03 18:11:10
TUTORIALE - Wybuch a la scatter - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 4
8. Zanimuj parametr xrotation:
klatka 25 - 0
klatka 200 - 1700 (rys 7);
9. W œrodek duŜej sfery włóŜ spheregizmo (atmospheric apparatures) r=100;
10. W rendering/enviroment dodaj combustion, podepnij pod gizmo i ustaw parametry:
fire ball, flame detail=6, density=25, explosion, smoke,
explosion setup: start=23, end=100 (rys 8);
2008-11-03 18:11:10
TUTORIALE - Wybuch a la scatter - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 5
11. Stwórz materiał typu blend;
12. Ustaw materiał 1 na corodet metal, a materiał 2 na hot rocky surface.
13. W materiale hot rocky surface zmień self illumination na 20 i material effect chanel na 2l;
14. Ustaw maskę mieszania materiałów na gradient;
15. Zanimuj color 1 gradientu: klatka 22 - 0,0,0, klatka 26 - 255,255,255;
16. Zanimuj color 2 gradientu: klatka 22 - 2,2,2, klatka 26 - 29,29,29;
17. W oknie video post dodaj lens effect glow;
18. Ustaw properites/effect id=2, preferences/size=3, intensity=2, piksel;
19. Jeśli renderujesz statyczny obraz ustaw dla obiektu scatter - obiect motion blur
i w oknie renderingu apply obiect motion blur, duration=1, samples=16,
duration subdivision=16;
20. Jeœli renderujesz animację ustaw dla obiektu scatter - image motion blur
i w oknie renderingu apply image motion blur, duration=0,5
(powinno wystarczyć).
MoŜesz œcišgnšć scenkę z tym wybuchem:
WYBUCH.MAX
Jeœli masz doœć cierpliwoœci moŜesz wyrenderować animację.
śyczę udanych wybuchów
śółty
2008-11-03 18:11:10
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl