Tajemne Oblicze Świata II - Piekielny Szyfr, GRY, Gry paragrafowe, Pliki tekstowe (, )

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
mas
1
mas
Mikołaj Kołyszko
TAJEMNE OBLICZE ŚWIATA II
PIEKIELNY SZYFR
WYDAWNICTWO WIELOKROTNEGO WYBORU
2
mas
Copyright © by Mikołaj Kołyszko, 2011.
Tytuł: Tajemne Oblicze Świata. Piekielny Szyfr
Autor: Mikołaj Kołyszko
Autor okładki i logo serii: Arkadiusz Ostrycharz ( www.aostrycharz.pl )
Autorka rysowanych ilustracji: Urszula Michalska
Korekta językowa: Dominika Borkowska i Kamila Pokój
Korekta techniczna wersji niehipertekstowej: Zbigniew Tenerowicz
Modelka na zdjęciu: Katarzyna Miłek
Niniejsza publikacja nie może być modyfikowana ani odsprzedawana bez pisemnej zgody Wydawcy. Dozwolone jest jej kopiowanie,
dystrybucja bezpłatna (na licencji freeware) oraz druk na papierze w dowolnej liczbie egzemplarzy.
Wszystkie cytaty z Biblii pochodzą z
Biblii Tysiąclecia
lub są własną próbą translatorską autora.
Wydawca oficjalny:
Mikołaj Kołyszko
ul. Findera 3
89-600 Chojnice
Masz Wybór
ul. Findera 3
89-600 Chojnice
magazyn.masz.wybor@gmail.com
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru (grupa nieformalna)
magazyn.masz.wybor@gmail.com
ISBN 978-83-932232-7-5
Wydanie II
3
mas
Czcili, jak sami powiadali, Wielkich Dawnych Bogów, którzy żyli przed wiekami,
kiedy to jeszcze nie było ludzi, a którzy przybyli do tego młodego świata prosto
z nieba.[...] ich ciała zawierzyły swoje tajemnice pierwszemu człowiekowi podczas
snu i on to stworzył kult, który nigdy nie zniknie.[...]
Czas ten [ich ponownego panowania] łatwo będzie rozpoznać, ponieważ ludzie
staną się podobni do Wielkich Starych Bogów; wolni i swobodni, poza zasięgiem
dobra i zła, odrzucą wszelkie prawa i zasady moralne, będą krzyczeć zabijać i pławić
się w radości. Wyzwoleni Starzy Bogowie nauczą ludzi jak krzyczeć, jak zabijać, jak
radować się i bawić, a cała ziemia rozgorzeje ofiarą całopalną ekstazy i wolności.
H.P. Lovecraft,
Zew Cthulhu.
I został strącony wielki Smok,
Wąż Starodawny,
który zwie się diabeł i szatan,
zwodzący całą zamieszkałą ziemię,
a z nim zostali strąceni jego aniołowie.
[...]
A gdy dobiegnie tysiąc lat,
z więzienia swego szatan zostanie zwolniony.
I wyjdzie by omamić narody.
św. Jan,
Apokalipsa.
Słynne święto saturnaliów wypadało w grudniu, ostatnim miesiącu roku
rzymskiego, i powszechnie uważano, że zostało ono ustanowione dla upamiętnienia
wesołego panowania Saturna, boga siewów i rolnictwa, który w bardzo dawnych
czasach zamieszkiwał ziemię [...] [...] nauczył ich uprawiać rolę [...] Jego panowanie
było bajecznym Złotym Wiekiem. [...] Nie znano niewolnictwa i własności prywatnej,
wszyscy posiadali wszystko wspólnie. Dobry bóg i dobrotliwy król zniknął nagle, ale
pamięć jego przetrwała przez stulecia, ku jego czci wznoszono świątynie – a wiele
gór i wzniesień italskich nazwano jego imieniem. Jedna tylko smuga cienia kładła się
na jasne legendy o jego panowaniu:
ołtarze
jego
podobno
splamione
były
krwią
ludzkich
ofiar...
J. G. Frazer,
Złota Gałąź
.
4
mas
Witaj, drogi Badaczu.
Oddaję Ci dzieło, którego spisanie kosztowało mnie wiele... Mam nadzieję, że przygoda
i prawdy w nim zawarte uraczą Twój umysł i odkryją przed Tobą fakty wzbogacające Twą
duszę. Jeśli masz jakieś wątpliwości, co zrobić z wizualizującym się przed Tobą tekstem,
posłuchaj mych wskazówek.
Oto pierwsza. Książka, którą masz przed sobą, nie jest zwykłą mini-powieścią czy
opowiadaniem. Nie czytaj go od pierwszej do ostatniej strony, lecz od numeru do numeru. Na
końcu każdego z nich zostajesz obarczony ciężarem decyzji, która wpłynie na Twą dalszą
historię i albo zaprowadzi Cię do szczęśliwego końca, albo na zatracenie. Książka ta ma
niejedno zakończenie.
Druga wskazówka. Nie czytasz opowieści o jakimś obcym człowieku, nie jesteś tu widzem... to
książka o Tobie, Ty podejmujesz decyzję, Ty ponosisz ich konsekwencje, Ty odkrywasz
tajemne prawdy ukryte gdzieś w mroku...
Trzecia wskazówka. By zacząć tę grę, musi Twój umysł odrzucić na chwilę swą cielesną
powłokę i wcielić się w człowieka, który żyje w świecie przeze mnie przedstawionym. Od teraz
tym człowiekiem jesteś Ty i Ty w nim żyjesz.
Czwarta wskazówka. Ostatnia karta dzieła mego może być Ci bardzo użyteczna. Na niej jest
miejsce, gdzie możesz wpisywać znalezione w czasie gry przedmioty. Nie jest ich dużo, czasem
w ogóle ich nie ma, lecz jeśli natrafisz na coś niezwykłego - może uratować Ci skórę w dalszej
podróży. Bacz, byś nie zapomniał wpisać przedmiotu, który znajdziesz, gdyż przez to czekać Cię
może
płacz i zgrzytanie zębów
. Z tyłu karty masz też napisane słowa
Punkty Mocy
, a pod nimi
kilka kresek. Za każdym razem, gdy użyjesz swych zdolności, skreśl tyle kresek, ile PM
(Punktów Mocy) winieneś odjąć.
Piąta wskazówka. Choć w tę grę możesz grać na komputerze, zastanów się, czy to jest to, czego
chcesz. Książka emanuje własną magią, książkę można zabrać wszędzie. Czytając książkę,
można przenieść się do innego świata, nawet gdy tkwimy w tłumie ludzi.
Mało jest fikcji w moim dziele. Informacje w nim zawarte pochodzą z wiedzy przeze mnie
nabytej. Studiuję nauki tajemne i wiedzę o religiach wszelaką, stąd możesz być pewien, że
niewiele tu moich wymysłów. Gdy skończysz grę i wierzyć mi nie będziesz - napisz
(magazyn.masz.wybor@gmail.com), a polecę Ci dzieła, gdzie prawdy o których mówię, zostały
opisane lub podeślę któreś z moich żakowskich opracowań, gdzie w skrócie dziwne zjawiska
opisuję i podaję informacje, w jakich księgach przeczytać możesz o tych dziwach.
Kimże jest Twój awatar? Jego tajemnicę możesz poznać, czytając część pierwszą
Tajemnych
Oblicz Świata
. Paragraf trzycyfrowy jest bramą do
Piekielnego Szyfru
.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]