TUTORIALE - Pojawienie sie w obłokach dymu i pary - statku kosmitów, 3D Studio Max 9, 3D Studio Max - Tutoriale

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TUTORIALE - Pojawienie sie w obłokach dymu i pary - statku kosmitów - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać?
Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale - Pojawienie sie w obþokach dymu i pary - statku kosmitw
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Z okazji millenium przepis na pojawienie sie w obłokach dymu i pary - statku kosmitów
1. Ustaw parametry czasowe: 25 fps, 500 klatek;
2. Utwórz sfere1 R=285;
3. Spłaszcz jš (w pionie) o 50%;
4. Utwórz sfere2 R=40;
5. Utwórz PCloud, object based emiter - Sfere1, łšcznie 600 czšstek,
speed=0, random direction, size=2, emiter start=0,
emiter stop=0, display until=500, life=500,
type-instanced geometry-sfere2, materiał - instanced geometry;
6. Utwórz statek kosmitów.
7. Utwórz UDeflektor: item-statek kosmitów, bounce=1;
(jeśli statek ma złoŜoną geometrię - więcej niŜ 30 face'ów -
stwórz uproszczoną wersję i przyłącz do UDeflektora, w przeciwnym razie
przy renderingu doczekasz następnego millenium);
8. Stwórz materiał chmury:
ambient 83,64,83; diffuse 220,220,220;
specular 75,75,75; filter 141,139,141;
shinnes 0, sfin. strength 0, mapa opacity - mask:
map - smoke: coordinates UVW1, size 0,15; exponent 0,5 color#1 13,13,13
color#2 255,255.255; phase animowana - kl 0,0 do kl 500,3;
mask - falloff: perpendidicualar value=0, parellel value=0,2;
9. Przpisz materiał do sfere2;
10. Ukryj sfere2;
11. Podłórz stosowny obrazek na tło, ja uzylem takiego:
12. Stwórz i ustaw kamerę;
13. Oœwietl scenę (stosownie do tła);
14. Zaznacz wszystko z wyjštkiem UDeflektora, statku kosmitów i sfery1;
15. Przylinkuj selekcje do sfere1;
16. Zanimuj sfere1 tak, aby PCloud przejechał przez statek kosmitów
(to dziwne postępowanie wynika z chorego działania pola UDeflektor
- deflektor nie moŜe wpadać na czšstki, a wyłšcznie czšstki na deflektor,
dlatego trzeba animować całš scenę przynieruchomym statku);
17. Ukryj sfere1;
18. JeŜeli chmura za bardzo rozłazi się przy końcu animacji dodaj
2008-11-03 17:56:39
TUTORIALE - Pojawienie sie w obłokach dymu i pary - statku kosmitów - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
18. JeŜeli chmura za bardzo rozłazi się przy końcu animacji dodaj
i ustaw pola sił Wind (konkretne połoŜenie i parametry
pól sił zaleŜš od kształtu statku);
19. Dodaj postprodukcję (ukrywa nieco kanciasty wyglšd chmury):
Lens effect glow: object id - taki sam jak chmury,
size=4, color - gradient, radial transparncy pos.0 (lewy znacznik) - 45,45,45
inferno gaseous, motion=2, zaznacz R,G,B, size=10, speed=0,001;
20. Włšcz rendering i udaj sie na narty (piwo?).
21. MoŜesz œcišgnšć scenkę:
DYMY.MAX
(111 KB)
JeŜeli chcesz aby ta scena poprawnie działała musisz równiez œcišgnšć pluginy firmy
Ishani
,
których uŜywałem do generowania parametrycznych map.
PLUGINS.ZIP
(195 KB)
by
Maniac3d
Kanały RSS
Nowości
Ostatnie Posty
Twoje Wiadomości
TW (poczekalnia)
Partnerzy
Redakcja Kontakt Reklama Mobile Dodatki del.icio.us Butik
Copyright © 1999-2008 Max3D.pl. All rights reserved l design by Max3d Team, php&js scripts by kajda.com (svn build 0.248).
2008-11-03 17:56:39
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl