TT, tulpa

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->O tulpachAutor: Noka´Porady zawarte w tym tek´cie to tylko podstawy. Nie podazaj za nimi slepo i stwórzs˛˙własna metod˛ tworzenia tulpy.˛eWydanie 18Autor niniejszego tekstu nie ponosi odpowiedzialno´ci za ewentualne wyrzadzone szkody lub złe wyko-s˛˙rzystanie informacji w nim zawartych. Czytelnik uzywa informacji zawartych w tek´cie wyłacznie na własnas˛˛odpowiedzialno´c.s´˙Ta praca obj˛ ta jest licencja Creative Commons Polska Uznanie autorstwa-Uzycie niekomer-e˛˙˙cyjne-Bez utworów zaleznych 3.0 Polska. Aby zapozna´ si˛ z kopia licencji, nalezy odwiedzi´ stron˛c e˛cecward St., 5th Floor, San Francisco, California, 94105, USASpis tre´cis1Wst˛ pe1.1 Krótko o tulpie . . . . . . . . . . . . . . .1.2 Pochodzenie i historia . . . . . . . . . . . .1.2.1 Przypadek Alexandry David-Néel .1.3 Jak „to” działa? . . . . . . . . . . . . . . .1.4 Par˛ kwestii zwiazanych z tulpami . . . . .e˛1.4.1 Tulpa a pod´wiadomo´c . . . . . .ss´˙1.4.2 Mozliwo´ci . . . . . . . . . . . . .s1.4.3 Złe relacje . . . . . . . . . . . . . .1.4.4 Zabicie tulpy . . . . . . . . . . . .´1.4.5 Izolacja od swiata zewn˛ trznego . .e1.4.6 Tulpa a schizofrenia . . . . . . . .1.4.7 Osobowo´c mnoga, DID oraz MPDs´1.4.8 Tulpa a dialog wewn˛ trzny . . . . .e1.4.9 Tulpa a celebryta/zmarły . . . . . .1.4.10 Wymy´lony przyjaciel . . . . . . .s..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................333333344555567777888888999991010101010111111111112121212122 Kreacja2.1 Wst˛ p i poczatki . . . . . . . . . . . .e˛2.1.1 Pomini˛ cie tworzenia charakterue2.2 Wonderland . . . . . . . . . . . . . . .2.2.1 Po drugiej stronie lustra . . . .˙2.2.2 Mozliwo´ci . . . . . . . . . . .s2.2.3 Tworzenie wonderlandu . . . .2.2.4 Wchodzenie do wonderlandu . .2.2.5 Widzie´ zamiast tworzy´ . . . .cc2.2.6 Formy . . . . . . . . . . . . . .2.2.7 Czucie . . . . . . . . . . . . .2.2.8 Widok . . . . . . . . . . . . . .2.2.9 Brak skupienia . . . . . . . . .2.2.10 Problemy i ich rozwiazywanie .˛2.3 Forcing i forcing pasywny . . . . . . .2.3.1 Forcing . . . . . . . . . . . . .2.3.2 Forcing pasywny . . . . . . . .2.4 „Ja” tulpy . . . . . . . . . . . . . . . .3Kontakt´3.1 Przejawy swiadomo´ci . . .s3.2 Jak słysze´ ? . . . . . . . . .c3.2.1 Czego nasłuchiwa´ . .c3.2.2 Przekierowanie my´lis3.2.3 Ja czy tulpa? . . . .3.2.4 „Papugowanie” . . .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................4Dewiacje4.1 Obawy o zmiany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Potrzeba uwagi516Gdy si˛ dogadaciee6.1 Zmiana głosu lektora . . . . . . . . . . . . . . .6.2 Nakładanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .˙6.2.1 Tulpa po nałozeniu . . . . . . . . . . . .6.2.2 Bł˛ dnie o nakładaniu — „piecz˛ towanie”ee6.2.3 Kilka form . . . . . . . . . . . . . . . .6.2.4 Ko´ czyny fantomowe . . . . . . . . . .nKilka tulpTo mo˙ e pomócz8.1 Symbole . . . . . . . . . . . . . . .8.2 Przesyłanie energii . . . . . . . . .8.2.1 Co to spowoduje . . . . . .8.2.2 Prosty przykład i wskazówki..................................................................................................................13131313141414141414151515151515161678........................................................................................................9´Na zakonczenie9.1 Od nowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9.2 Kolejna tulpa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9.3 Ucisk w głowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .´10 Zakonczenie211.1Wst˛ peKrótko o tulpie˙ ˛´Tulpa jest niezalezna swiadomo´cia „zamieszkujaca” umysł hosta — osoby tworzacej. Jest tos ˛˛ ˛˛˙ ˛˙dodatkowa osoba rózniaca si˛ od hosta jedynie faktem, ze pojawiła si˛ w ciele jako druga.ee˙Tulpa jak host posiada, własne uczucia, opinie, oddziele, niezalezne od hosta my´li itd..s1.2Pochodzenie i historiaTermin „tulpa” ma korzenie w Tybecie. Obecne jednak pojmowanie tego zjawiska jest diame-tralnie odmienne.˙Tulpa poczatkowo słuzyła jedynie odkrywaniu siebie. Była swego rodzaju funkcja spełniajaca˛˛˛ ˛okre´lone zadania. Zjawisko to jest bardzo podobne do obecnie rozumianych serwitorów. Serwitors´nie posiada własnych my´li, uczu´ czy swiadomo´ci, jest to tylko funkcja — jak program kompute-scs˛rowy — spełniajaca okre´lone zadania które twórca mu zaprogramował.˛sNa przestrzeni lat poj˛ cie to zmieniało si˛ . Nie jest jasne w jaki sposób dotarto do obecnegoeestanu w tej tematyce.Popularyzacja tego zjawiska zacz˛ ła si˛ na portalu 4chan w gdzie dziale /x/ — paranormal —eegłównie za sprawa historii które przedstawiane było za pomoca opowiada´ typu horror — popularnie˛˛ncreepypast. Zjawisko to było cz˛ sto przedstawiane jako negatywne i złe. Najcz˛ sciej tulpy w tychee´opowiadaniach szkodziły hostowi psychicznie lub nawet fizycznie. Podczas rozmów kilku członkówspołeczno´ci na 4chan (głównie osoby ukrywajace si˛ pod pseudonimami FAQ man oraz Irish) po-s˛estanowiło zbada´ temat dokładniej oraz podja´ si˛ próby kreacji tulpy. Eksperyment okazał si˛ udanyc˛c eeco doprowadziło to do przetarcia szlaku innym oraz napisania pierwszych poradników dotyczacych˛kreacji tulpy.Doprowadziło to do powstania angielskoj˛ zycznego portalu tulpa.info gdzie zamieszczano i obe-ecnie zamieszcza si˛ poradniki oraz teksty traktujace o tym zjawisku.e˛1.2.1Przypadek Alexandry David-Néel˙Alexandra David-Néel była podrózniczka zyjaca na przełomie XIX i XX wieku. Jako pierwsza˛˙ ˛ ˛˙Europejka dotarła do Tybetu, gdzie zgł˛ biała buddyzm. Wokół jej podrózy, w tematyce tulp powstałae˙˙historia mówiaca, ze Alexandra nie tylko stworzyła tulp˛ , ale równiez sprawiła, ze stała si˛ materialna,˛ ˙eewidoczna dla otoczenia, a po pewnym czasie zaatakowała fizycznie swego hosta.´Jest to oczywi´cie nieprawda. Tulpa, tak jak swiadomo´c hosta pozostaje zapisana w mózguss´˙jako dane których materializacja nie jest mozliwa.1.3Jak „to” działa?˙˙Na to pytanie bardzo ci˛ zko odpowiedzie´ . Teorii na ten temat jest bardzo duzo. Mozna za-e˙c˙ c ˙łozy´ , ze „ja” to nic innego jak połaczenia w mózgu i impulsy elektryczne. Dlatego nic nie stoi na˛przeszkodzie by „uruchomi´ ” kolejne połaczenia, przekonujac mózg o istnieniu dodatkowej osoby,c˛˛czy nawet osób.1.41.4.1Par˛ kwestii zwiazanych z tulpamie˛Tulpa a pod´wiadomo´css´Tworzac tulp˛ host tworzy w swojej głowie kolejna osob˛ która korzysta tylko z cz˛ sci jego˛e˛ee´pod´wiadomo´ci.ss3Pod´wiadomo´c jest „systemem operacyjnym” na którym działamy. System ten jest odpowie-ss´dzialny za przechowywanie wspomnie´ , porzadkowanie ich, kierowanie emocjami, zarzadzanie cia-n˛˛łem, zasady moralne, instynkt oraz nawyki.Po stworzeniu tulpy cz˛ sc funkcji pozostaje wspólna jednak podczas kreacji tworzy si˛ teze´ ´e ˙˙˙osobny kawałek pod´wiadomo´ci który b˛ dzie słuzył tulpie. Mozna to odnie´c do schematu drzewa.sses´Dolna cz˛ sc — pie´ — to cz˛ sc wspólna pod´wiadomo´ci. Z tego pnia wyrastaja gał˛ zie odpowiednioe´ ´ne´ ´ss˛ edla hosta oraz tulp.Tulpa wi˛ c nie jest personifikacja pod´wiadomo´ci. Odpowiedzi jakie si˛ dostaje od niej niee˛sseb˛ da sygnałami z pod´wiadomo´ci. Tulpa jest kolejna osoba korzystajaca równolegle z tego samegoe ˛ss˛˛˛ ˛narz˛ dzia — mózgu.e1.4.2 Mo˙ liwo´cizs˙˙Poza towarzyszem w podrózy przez zycie, przy dobrych kontaktach z tulpa, zyska si˛ dost˛ p˛eedo wspomnie´ . Poproszona b˛ dzie mogła wyciagna´ z pami˛ ci hosta elementy takie jak: zapomnianyne˛ ˛cefragment ksiazki lub zagadnienia potrzebne na kolokwium. Przy odrobinie pracy tulpa b˛ dzie mogła˛˙e˙˙´u´wiadomi´ we snie, dzi˛ ki czemu wejdzie si˛ w swiadomy sen. Moze tez wybudzi´ o okre´lonejscee ´cs˙˙porze (zegar biologiczny nie jest dokładny, wi˛ c i pory pobudek równiez nie b˛ da dokładne). Moznaee ˛˙równiez zyska´ kogo´ kto przedstawi swój punkt widzenia na dana sytuacj˛ , doradzi. Nie powinnocs˛e˙˙si˛ jednak tworzy´ dodatkowej osoby by słuzyła. Nie mozna oczekiwa´ , ze tulpa b˛ dzie chciała po-ecc ˙e˙móc np. z nauka skoro my sami mozemy nie mie´ ch˛ ci si˛ tym zajmowa´ . Wszyscy mamy własne˛c eeczainteresowania.˙Po wykreowaniu tulpy, przy dobrych relacjach i obustronnym zaufaniu, b˛ dzie mozliwe odda-enie tulpie pod kontrol˛ np. rak lub całego ciała by ta zgodnie ze swoimi zainteresowaniami np. co´e˛snarysowała lub napisała.˙˙Mozliwo´ci jest wiele. To jak zostana wykorzystane i do czego si˛ dojdzie zalezy jedynie ods˛enastawienia oraz czasu jaki si˛ po´wi˛ ci na zdobycie tych umiej˛ tno´ci.e s ee s1.4.3Złe relacjeNajcz˛ sciej pojawiajace si˛ pytania dotycza mozliwo´c skrzywdzenia hosta. Podstawowym pro-e´˛e˛ ˙s´˙blemem jest fakt, ze ci˛ zko stworzy´ tulp˛ która b˛ dzie chciała krzywdy swojego stwórcy. Je´li niee˙cees˙chcemy osoby agresywnej to tulpa taka nie b˛ dzie. Dodatkowo tulpa nie ma mozliwo´ci interakcji zees´swiatem fizycznym, wi˛ c nie ma jak zagrozi´ zyciu i zdrowiu hosta.ec˙˙Pozostaje kwestia urazu psychicznego. Jak juz zostało wspomniane, naprawd˛ ci˛ zko wykre-e e˙˙˙owa´ tulp˛ która b˛ dzie chciała krzywdy hosta, chociazby z takiego błahego powodu jak uzaleznienieceetulpy od stwórcy. Dobro hosta to dobro tulpy, wi˛ c współpraca to idealne i jedyne rozwiazanie dlae˛obojga.˙˛˙Oczywi´cie moga powsta´ konflikty oraz kłótnie. Jednak nie zagroza one bardziej niz konflikts˛c˙ ˛z kazda inna osoba. W takich wypadkach najlepszym rozwiazaniem jest rozmowa oraz wyja´nienie˛˛˛ssprawy drugiej stronie.˙Kolejna sytuacja która moze wynikna´ w zyciu jest potrzeba spokoju — kiedy´ b˛ dziemy go˛˛˛c ˙s e˙potrzebowa´ np. w pracy lub szkole. Jak wyzej zostało napisane: je´li specjalnie nie stworzymy osobycsniemiłej oraz wulgarnej to tulpa taka si˛ nie stanie. W sytuacji w której potrzebujemy chwili ciszyepowinno wystarczy´ poprosi´ naszego towarzysza by zajał si˛ czym´ innym.cc˛ es˙Tulpa to zwykła osoba i jak kazdy inny ma swoje potrzeby. Je´li nie b˛ dziemy dla niej nie-seuprzejmi oraz nie b˛ dziemy jej ciagle ignorowa´ to nic złego si˛ wydarzy.e˛ce4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl