TSOY 2ed, Podręcznik

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Bez bogów. Bez potworów. Tylko ludzie.
Autor:
Clinton R. Nixon
Współautor polskiej edycji:
Jacek „Darken” Gołębiowski
Autor "Ruin Valengardu":
Łukasz „Salantor” Pilarski
Kierownik projektu:
Jacek „Darken” Gołębiowski
Tłumaczenie:
Magda „Redone” Wilamowska, Krzysztof „Harv” Świerszczyński,
Jacek „Darken” Gołębiowski, Marcin „Seji” Segit, Maciej "lucek" Sabat
Redakcja:
Marcin „Seji” Segit
Skład:
Mateusz Jańczyk, Łukasz „Salantor” Pilarski
Graika:
Marcin „GunarDAN” Adamczyk
Korekta:
Anna Szelągowska
Projekt kart postaci i kart kluczy:
Piotr „Jagmin” Rasiński
Mapa Blish:
René López Villamar
Produkcja:
Michał 'Puszon' Stachyra i Maciej 'Sqva' Zasowski
Wydawca:
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Podziękowania:
Juliusz „Nid” Doboszewski, Dawid Dorynek, Karol „Szabel” Grębski, Piotr
„Neurocide” Haraszczak, Aleksandra Jarosz, Agnieszka „Aeth” Jędrzejczyk, Wojtek Kajko, Kapitan
Psisko, Khetra, Piotr „Ramel” Koryś, Magda Kurylak, Paulina „Yoshiko” Lis, Filip Łuszczyk, Michał
„Furiath” Markowski, Midian, Grzegorz „Gan” Nowak, Michał Oracz, Andrzej Pisarski, Jakub
„Morti” Pociecha, Piotr „Jagmin” Rasiński, Maciej „lucek” Sabat, Adrian „Anadir” Sprysak, Michał
Sprysak, Beata Sroka, Adam „Behir” Stachura, Michał „Puszon” Stachyra, Oskar Stramek, Maciej
„Szpaku” Szpakowski, Rafał „Multidej” Szyma, Ignacy Trzewiczek, Kamil Węgorzewicz, Krzysztof
Hryniów, Staszek Krawczyk, Maciej Reputakowski, Aleksandra Wierzchowska, Monika Doerre,
Weronika Rędziniak.
Wejdź na stronę
i ściągnij dodatkowe materiały (m.in. kartę postaci, karty kluczy).
Graczu, masz przed sobą trzecie polskie wydanie gry fabularnej
he Shadow of Yesterday
. Jest ono uzupełnione o dodatkowe materiały,
napisane na podstawie doświadczeń polskich odbiorców pierwszego wydania oraz w oparciu o materiały zaczerpnięte z podręczników
Solar System
i
World of Near
autorstwa Eero Tuovinien.
Jako osoba odpowiedzialna za koordynację prac nad niniejszym wydaniem
TSoY
, chciałbym przekazać moje specjalne podziękowania
następującym osobom:
Redone – za optymizm, który wniosłaś na samym początku. Niestety, wbrew przewidywaniom, tłumaczenie trwało dłużej niż
dwa tygodnie.
Harv – dobrze, że podjąłeś się dokończyć całość tłumaczenia, bez Ciebie praca trwałaby znacznie dłużej.
Drozdal – dzięki za profesjonalne wsparcie i świetny layout do pierwszej edycji
TSoY
.
Seji – jesteś tytanem pracy. Chciałbym pracować z Tobą na co dzień.
GunarDAN – obsypałbym Cię złotem za to, że nie tylko narysowałeś to, co miałem w głowie, ale także dodałeś własne
pomysły.
Mateusz – dzięki za to, że bez wahania rzuciłeś się w wir pracy. Twój skład to majstersztyk.
Anadir – dzięki Tobie miałem siłę pisać kolejne materiały. Jesteś największym fanem
TSoY
w Polsce.
Jacek „Darken” Gołębiowski
TSOY
Wydanie II, rozszerzone
ISBN: 978-83-61659-09-9
Kraków 2012
Wydawca:
FHU Monty – Wydawnictwo Kuźnia Gier
ul. Romanowicza 2 lok. 625, 30-702 Kraków
Wyłączny dystrybutor:
Kuźnia Gier, ul. Stokrotek 1, 31-463 Kraków
www.kuzniagier.pl
, email:
sprzedaz@kuzniagier.com
, telefon: +48 601 668 605
Praca ta objęta jest licencją Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach
licenses/by-nc-sa/3.0/pl/, lub wysłać list do Creative Commons, 543 Howard St., 5th Floor, San
Francisco, California, 94105, USA.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie 5
Postacie 9
Tworzenie postaci 13
Rozstrzyganie konflików 19
Zasady 41
Mistrz Gry 57
Sztuczki i porady 65
Świat Blish 69
Rasy Blish 73
Maldor, Tron Zniszczenia 83
Zaru, Kraina Stworzenia 95
Ammeni, Kwiat Piekła 105
Khale, Korzenie Świata 115
Qek, Kraina Tajemnic 123
Orania, Dwa Światy Pod Jednym Niebem 131
Ruiny Valengardu 143
  Wprowadzenie
Oto he Shadow of Yesterday! – fabularna gra fantasy osadzona w świecie zniszczonym
i odrodzonym, który wy, gracze, będziecie mogli kształtować. Dla tych, którzy nie znają
gier fabularnych, wyjaśniam, że stanowią one formę zabawy, w której ty i twoi przyjaciele
wymyślacie historie. Zasady są po to, by nadawać fabule określoną strukturę. Można
nazwać je narzędziami do tworzenia opowieści.
Historie opowiadane podczas zabawy osadzone będą w świecie zwanym Blish. Zanim
dowiecie się, jak korzystać z zasad rozgrywki, opisanych w niniejszym podręczniku,
przyjrzyjcie się światu gry i wydarzeniom, jakie miały w nim miejsce.
Świat Blish
Trzysta lat temu Blish dotknęła klęska, którą ludzie
nazwali Ogniem z Niebios. Prawdopodobnie był
to upadek gigantycznej asteroidy. W tym czasie
duża część Blish była zjednoczona przez impe-
rium Maldoru. Ludzie mówili jednym językiem
i żyli w wielkim, wielokulturowym społeczeństwie.
Ogień z Niebios uderzył i roztrzaskał świat. Część
planety po przeciwnej stronie Maldoru oderwała
się i przekształciła w księżyc – coś, czego miesz-
kańcy Blish nigdy wcześniej nie widzieli. Impe-
rium upadło, osłabione podczas zimy wywołanej
przez pył zakrywający niebo i zabobony narosłe
wokół nowego ciała niebieskiego. Świat został
wyludniony przez zimno i głód. Blish zamieszkuje
obecnie tylko dziesiąta część dawnej populacji.
Utracono uniwersalny język – magiczną mowę,
pozwalającą każdemu, kto ją usłyszał, swobodnie
się nią posługiwać.
Akcja gry
The Shadow of Yesterday
toczy się
trzysta lat po nadejściu Ognia z Niebios. Państwa
i narody dopiero zaczynają się odradzać. Wspólnie
będziecie tworzyć opowieści, w których krok po
kroku odbudujecie zniszczony świat Blish.
Zasady gry mają na celu umożliwienie rozgry-
wania historii w klimacie specyficznego rodzaju
fantasy, w którym wydarzenia niekoniecznie idą
w parze ze zdrowym rozsądkiem, ale zawsze mają
swój styl. Trochę przerażają, trochę śmieszą. Są
nieco mroczne i okrutne. Na pewno jednak są
romantyczne. Zauważycie, że jest tutaj kilka zasad
związanych z miłością i seksem.
Świat gry celowo został jedynie zarysowany.
Wszystko po to, abyście wraz z pozostałymi gra-
czami wypełniali go treścią. Mam nadzieję, że gra
dostarcza do tego odpowiednich narzędzi.
Podstawowe fakty dotyczące realiów Blish
można streścić w trzech punktach:
Nie ma bogów.
ì
Nie ma potworów.
ì
Są tylko ludzie.
ì
Co robimy?
Wymyślacie postacie i odkrywacie ten dziwny
świat. Wspólnie wypełnicie go pomysłami, które
was zachwycą oraz stworzycie historie, które was
rozśmieszą. Kto wie, może nawet poruszą?
Większość z was stworzy po jednej postaci
i będzie ją odgrywać do momentu, aż jej histo-
ria dobiegnie końca. Ktoś spośród was zostanie
Mistrzem Gry, który będzie kreował wszystkie
pozostałe istoty, występujące w fikcyjnym świecie.
Fabuła skupi się na głównych bohaterach (Boha-
terach Graczy lub BG, zwanych też Protagoni-
stami), więc wszyscy powinniście mieć podobne
możliwości wpływania na tworzoną opowieść.
Zadaniem Mistrza Gry jest upewnianie się, że
historia rozwija się we właściwym kierunku. Będzie
to robił poprzez odgrywanie postaci niebędących
pod kontrolą graczy (Bohaterów Niezależnych lub
BN), by kuć i formować gorące żelazo fabuły.
Wasze postacie będą bohaterami. Najpraw-
dopodobniej będą to bohaterowie z proble-
mami. Świat Blish zaoferuje waszym postaciom
wiele możliwości do wyboru, zarówno złych, jak
i dobrych. Będziecie odkrywali świat i poznawali
interesujących ludzi, rozwiązując ich problemy lub
przysparzając im nowych.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl