TSL BIZNES NR.9.2014, LOGISTYKA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Miesięcznik profesjonalistów branży transport-spedycja-logistykaCena 9,90zł(5% VAT)biznesISSN 2081–5255wrzesień – 9/2014(50)Temat numeru:Logistyka i transportbranży spożywczejPolskim portom grozi„zakorkowanie”Embargo uderzaw przewoźnikówZamów bezpłatną e-prenumeratęNakład: 11 000 egzemplarzyCzytaj on-line na www.TSL-BIZNES.PLod 2014-09-25 do 2014-10-02 + + + IAA Nutzfahrzeuge w Hannoverze/Niemcy + + + Hala 13 | Stoisko C19 + + + od 2014-09-25 do 2Spedytorka Ania ma wszystko pod kontrolą.Praca, chłopak, labrador: Ania doskonale radzi sobie ze wszystkim. Teraz dotyczy to także jej usługodawcówtransportowych. Dzięki nowej funkcji trackingowej w TC eMap®może równocześnie, na jednej platformie, obserwowaćpojazdy wyposażone w różne systemy GPS pochodzące od wielu dostawców telematycznych. Dla Ani oznacza to większąprzejrzystość, większą wydajność i przede wszystkim więcej czasu dla jej najbliższych.Obudź się wreszcie i przetestuj bezpłatnie TC eMap®przez 4 tygodnie w codziennej pracy. Zadzwoń pod numertelefonu: +800 10 20 30 90 (bezpłatna infolinia dla połączeń z telefonów stacjonarnych)* lub pobierz plik instalacyjnybezpośrednio ze strony internetowej www.timocom.pl*Połączenia z numerami infolinii z telefonów stacjonarnych są z reguły bezpłatne. W zależności od operatora i posiadanej taryfy możliwe jest wystąpienie innych cen.Wrzesień2014TSL biznes9/2014W numerze>Logistyka>PrawoJabłko w  historii ludzkości było jużowocem zakazanym. Teraz sytuacja siępowtarza i  jabłko znów staje się takimowocem. Ale na tym analogie się kończą,bo i skala zakazu (jedno jabłko z konkret-nej jabłoni kontra cała europejska pro-dukcja) i miejsce obowiązywania zakazusą zgoła odmienne. Nie wspominajmynawet o twórcy zakazu, bo takie zestawie-nie byłoby bluźnierstwem.Jak jabłkowe embargo i  zmniejszona(przynajmniej oficjalnie) wymiana towa-rowa ze wschodem odbijają się na pol-skiej branży transportowej? Jak zwykle natym etapie trudno to ocenić, zwłaszcza żeakurat ten kierunek transportu rządzi sięswoimi prawami i niewielu jest chętnych,by ujawniać wszystkie szczegóły transak-cji ze wschodnimi kontrahentami. Z pew-nością zamieszanie na wschodzie możeodcisnąć piętno na całej branży z innegopowodu. Część przewoźników dotych-czas „robiących wschód” jest już zmęczo-na niepewną i niestabilną sytuacją wokółwschodniej granicy do tego stopnia, żeodpuściła ten intratny, ale jednak bardzowymagający i  specyficzny obszar trans-portu. Zwracają oni teraz swoje mocetransportowe i  siły sprzedażowe w  kie-runku bardziej cywilizowanych rynków.A  tu, na rynku przewozów wewnątrzeu-ropejskich, konkurencja jest już i tak sil-na. Kolejni, często niemali gracze, mogądodatkowo nasilić konkurencję, sprowa-dzającą się często do wojny cenowej.Ale na szczęście nie samym jabłkiemczłowiek żyje i do zróżnicowanej diety po-trzebuje również innych produktów. Bran-ża spożywcza pod względem wolumenuto jeden z głównych obszarów transportudóbr przetworzonych. Globalizująca sięgospodarka i  jednocześnie globalizującesię potrzeby i  gusty konsumentów spra-wiają, że przewozy artykułów spożyw-czych to już nie tylko transport mleka czypieczywa do sklepu – to coraz częściejskomplikowana siatka logistyczna, sięga-jąca innych krajów i  regionów, a  czasemwręcz kontynentów. Jak sprawnie organi-zować logistykę i transport w tym segmen-cie rynku – o tym przeczytacie Państwo nałamach najnowszego wydania TSL Biznes.Pożywnej lektury.Więcej niż pilnowanie kosztów ............. 6Często mniej niż zero ..........................15Logistyka buduje markę .....................16W kontakcie z klientami......................19Od mięsa po napoje alkoholowe ........20Wszystko zależy od oczekiwańklientów ...............................................21Dla największych sieci ........................22Produkt implikuje temperaturę ..........24Szkody środowiskowe– gdy ubezpieczenie OCdziałalności nie wystarcza… ...............56Kara administracyjna za viaTOLL,a jej sprawiedliwość ............................60>Transport intermodalny>Logistyka-technologiaPolskim portom morskimgrozi „zakorkowanie” ..........................62Tannkontenery do specjalnychzastosowań ..........................................68Metrologia w służbie logistyki .............26Przezroczyste lamele jakoudogodnienie dla pracowników .........32Zwyczajne „paleciaki”– czy na pewno?..................................34Kody kreskowe wspierającelogistykę branży spożywczej ...............38Mniejsze koszty z optymalną paletą.Nowa generacja palet Inka .................39>Transport kolejowyPZ dużym poślizgiem ..........................70Bez zaskoczeńw pierwszym półroczu ......................... 74Apetyt PKP Cargona Pol-Miedź Trans ..............................75>>Systemy ITWydarzenia>Transport drogowyJaki smartfon dla spedytora? .............76Komtechnika – przyjrzyj siębranży z bliska .....................................78„Weekend” w kabinie pojazdu............40Embargo uderza w polskichprzewoźników ......................................42Więcej dróg w systemie viaTOLL ........46Lepiej i wydajniej .................................50Jak bezpiecznie przewieźćwartościowy towar? .............................52Jak pozyskać rzetelnegoprzewoźnika? ......................................53Mobilny dostęp do świataTimoCom!.............................................54Czytajrównież:egz.Nakład:11 000WR ZESIEŃ9/2014(40 )795Cena: 5,50(w tym 5%VAT)ISSN 2082-9Nowy silnpomiędzy mocąa ekonomiąik MAN D38Chłódw ładowniOsiągnąći utrzymaćKompromisCysternyi silosyPrzewózżywnościwww.truck-van.plul. L.Staffa 31, 01-884 Warszawatel. 22 213 88 28, fax 22 205 07 57redakcja@tsl-biznes.pl, www.tsl-biznes.pl, ISSN: 2081-5255Redaktor naczelny i wydawcaMirosław Ganiec, tel. 502 532 575m.ganiec@tsl-biznes.plRedakcjaElżbieta Haber, tel. 501 36 77 56e.haber@tsl-biznes.plPrenumeratatel. 22 213 88 28, fax 22 205 07 57prenumerata@tsl-biznes.plNakład: 11 000 egzemplarzyRedakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń.Redakcja zastrzega sobie prawo do redagowania i skracaniatekstów.Dział reklamy i marketingureklama@tsl-biznes.plKrystyna Koch – tel. 515 444 589k.koch@tsl-biznes.plJarosław Dynek – tel. 694 725 118j.dynek@tsl-biznes.plMarcin Marczuk – tel. 513 432 305m.marczuk@tsl-biznes.plwspółpracaTomasz Dobczyński, AleksanderDomaradzki, Dariusz Drabek, MarcinJurczak, Arkadiusz Kawa, Michał Kij, KonradKułak, Franciszek Nietz, Dorota Raben, JerzyRóżyk, Radosław Sitek, Damian Żabicki.Mirosław Ganiec,redaktor naczelny i wydawcaWydawcaKMG Media Sp. z o.o., ul. L. Staffa 31, 01-884 WarszawaNIP: 522 294 09 47, REGON: 142231181, KRS: 0000348328Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS4www.TSL iznes.pl bPOJAZD CIĘŻAROWYPRZYNOSI ZYSKNOWA GAMARENAULT TRUCKSrenault-trucks.plRenault Trucks SAS z kapitałem 50 000 000 € - 954 506 077 RCS LyonZdjęcia udostępnione przez: © Renault Trucks- 05/2013. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl