TSI 2008-217-EG zmiana nowa wersja, PK WIL Budownictwo DUA Zaoczne, Semestr 6, PKR

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
19.3.2008
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 77/1
PL
II
(Akty przyjęte na mocy Traktatów WE/Euratom, których publikacja nie jest obowiązkowa)
DECYZJE
KOMISJA
DECYZJA KOMISJI
z dnia 20 grudnia 2007 r.
dotycząca specyfikacji
technicznej interoperacyjności podsystemu „Infrastruktura” transeuro-
pejskiego systemu kolei dużych prędkości
(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 6440)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2008/217/WE)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
Komitet powołany na mocy dyrektywy 96/48/WE zapoznał
się z projektem zmienionej specyfikacji TSI.
(5)
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
Specyfikacja ta powinna mieć zastosowanie do nowej,
zmodernizowanej
(6)
lub odnowionej
infrastruktury, pod
uwzględniając dyrektywę Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca
1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego sys-
temu kolei dużych prędkości (
1
), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
określonymi warunkami.
Przedmiotowa specyfikacja TSI nie narusza warunków
innych właściwych TSI, które mogą mieć zastosowanie do
podsystemów „Infrastruktura”.
(7)
a także mając na uwadze, co następuje:
(1)
Zgodnie z art. 2 lit. c) dyrektywy 96/48/WE i z załączni-
kiem II do niej, transeuropejski system kolei dużych
prędkości został podzielony na podsystemy strukturalne
i funkcjonalne, do których zalicza się między innymi
podsystem „Infrastruktura”.
Pierwsza specyfikacja TSI dotycząca podsystemu „Infras-
truktura” weszła w życie w 2002 r. Z uwagi na istniejące
zobowiązania umowne, ocena zgodności nowych podsys-
temów „Infrastruktura” i składników interoperacyjności
oraz ich odnowy lub modernizacji powinna być dokony-
wana zgodnie z warunkami tej pierwszej specyfikacji TSI.
Ponadto pierwsza specyfikacja TSI powinna być nadal
stosowana na potrzeby utrzymania oraz związanej z nim
wymiany elementów podsystemu i składników interopera-
cyjności, zatwierdzonych na warunkach tejże TSI. Wobec
tego skutki decyzji 2002/732/WE należy utrzymać w mocy
w odniesieniu do utrzymania w ramach projektów
zatwierdzonych zgodnie z załączoną do niej specyfikacją
TSI oraz do projektów obejmujących budowę nowych linii
bądź odnowę lub modernizację linii istniejących, które
znajdują się w zaawansowanym stadium realizacji lub
stanowią przedmiot kontraktu będącego w trakcie realizacji
z dniem powiadomienia o niniejszej decyzji. W celu
ustalenia różnic w zakresie zastosowania między pierwszą
specyfikacją TSI a nową specyfikacją, stanowiącą Załącznik
do niniejszej decyzji, państwa członkowskie powinny
w terminie sześciu miesięcy od daty skuteczności niniejszej
decyzji przedstawić pełny wykaz podsystemów i składników
interoperacyjności, do których nadal zastosowanie ma
pierwsza specyfikacja TSI.
(8)
(2)
Decyzją Komisji 2002/732/WE (
2
) wprowadzono pierwszą
specyfikację techniczną interoperacyjności (TSI) dotyczącą
podsystemu „Infrastruktura”
transeuropejskiego systemu
kolei dużych prędkości.
Pierwotna specyfikacja TSI wymaga weryfikacji w związku
z postępem techniki i doświadczeniem zdobytym podczas
wprowadzania jej w życie.
(3)
(4)
Zadanie weryfikacji i zmiany pierwotnej specyfikacji TSI
powierzono Europejskiemu Stowarzyszeniu na rzecz
Interoperacyjności Kolei (AEIF), pełniącemu rolę wspólnego
organu przedstawicielskiego.Należy zatem uchylić decyzję
2002/732/WE i zastąpić ją niniejszą decyzją.
(
1
) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 6. Dyrektywa ostatnio zmieniona
dyrektywą 2007/32/WE (Dz.U. L 141 z 2.6.2007, str. 63).
(
2
) Dz.U. L 245 z 12.9.2002, str. 143.
 L 77/2
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
19.3.2008
PL
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
(9)
Na potrzeby niniejszej TSI podzespół „tory bez podsypki”
podsystemu „Infrastruktura” określa się jako „rozwiązanie
nowatorskie”. W przyszłości powinno się jednak rozważyć
możliwość określenia „torów bez podsypki” jako „rozwią-
zania zaawansowanego”.
Artykuł 1
Komisja niniejszym przyjmuje specyfikację techniczną interope-
racyjności („TSI”) dotyczącą podsystemu „Infrastruktura” trans-
europejskiego systemu kolei dużych prędkości.
(10)
Przedmiotowa TSI nie narzuca wykorzystania określonych
technologii lub rozwiązań technicznych, z wyjątkiem
przypadków, gdy jest to bezwzględnie konieczne dla
zapewnienia interoperacyjności transeuropejskiego systemu
kolei dużych prędkości.
Treść TSI przedstawiona jest w Załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
(11)
Przedmiotowa TSI dopuszcza w ograniczonym okresie
czasu stosowanie w podsystemach składników interopera-
cyjności bez certyfikacji, pod określonymi warunkami.
Niniejsza TSI ma zastosowanie do całości nowego, modernizo-
wanego lub odnawianego taboru oraz do wszystkich nowych,
modernizowanych lub odnawianych linii transeuropejskiego
systemu kolei dużych prędkości w rozumieniu załącznika I do
dyrektywy 96/48/WE.
(12)
W obecnej wersji TSI nie w pełni uwzględniono wszystkie
wymagania zasadnicze. Zgodnie z art. 17 dyrektywy 96/
48/WE nieuwzględnione kwestie techniczne są określone
jako „punkty otwarte” w załączniku H do niniejszej TSI.
Zgodnie z art. 16 ust. 3 dyrektywy 96/48/WE państwa
członkowskie przekazują Komisji i pozostałym państwom
członkowskim zestawienie swoich krajowych przepisów
technicznych dotyczących punktów otwartych oraz powia-
damiają je o procedurach mających zastosowanie do oceny
zgodności takich punktów.
Artykuł 3
(1) W odniesieniu do kwestii uznanych za „punkty otwarte”,
wyszczególnionych w załączniku H do przedmiotowej TSI,
weryfikacja interoperacyjności w rozumieniu art. 16 ust. 2
dyrektywy 96/48/WE wymaga spełnienia warunków odpowied-
nich przepisów technicznych obowiązujących w państwie człon-
kowskim, które wydaje pozwolenie na oddanie do eksploatacji
podsystemów, o których mowa w niniejszej decyzji.
(13)
W odniesieniu do przypadków szczególnych przedstawio-
nych w rozdziale 7 niniejszej TSI państwa członkowskie
powiadamiają Komisję i pozostałe państwa członkowskie
o stosowanych procedurach oceny zgodności.
(2) W terminie sześciu miesięcy od momentu powiadomienia
o niniejszej decyzji każde z państw członkowskich podaje do
wiadomości pozostałych państw członkowskich oraz Komisji:
(14)
Obecnie funkcjonowanie ruchu kolejowego podlega istnie-
jącym umowom krajowym, dwustronnym, wielostronnym
i międzynarodowym. Istotne jest, aby umowy te nie
stanowiły przeszkody na drodze do osiągnięcia interopera-
cyjności, obecnie ani w przyszłości. W tym celu niezbędne
jest zbadanie tych umów przez Komisję celem ustalenia, czy
konieczna jest odpowiednia modyfikacja TSI przedstawio-
nej niniejszą decyzją.
(a) wykaz odpowiednich przepisów technicznych, o których
mowa ust. 1;
(b)
procedury oceny zgodności i kontroli, jakie mają obowią-
zywać w odniesieniu do stosowania tych przepisów;
(c)
nazwy organów wyznaczonych do przeprowadzenia pro-
cedur oceny zgodności oraz kontroli.
(15)
Przedmiotowa TSI jest oparta na najlepszej specjalistycznej
wiedzy dostępnej w czasie przygotowywania odpowiadają-
cego jej projektu. Załączona TSI powinna być regularnie
aktualizowana, co stanowić będzie ciągłą zachętę do
wprowadzania innowacji oraz pozwoli uwzględnić zdobyte
doświadczenia.
Artykuł 4
(1) W odniesieniu do kwestii uznanych za „przypadki
szczególne”, przedstawionych w rozdziale 7 TSI, zastosowanie
mają procedury oceny zgodności
stosowane w państwach
członkowskich.
(16)
Niniejsza TSI dopuszcza nowatorskie rozwiązania. W przy-
padku zgłoszenia propozycji takich rozwiązań producent
lub podmiot zamawiający składają oświadczenie dotyczące
odstępstw od stosownej sekcji przedmiotowej TSI. Euro-
pejska Agencja Kolejowa przygotuje dla proponowanego
rozwiązania odpowiednie specyfikacje funkcjonalne i spe-
cyfikacje interfejsów oraz opracuje metodykę oceny.
(2) W terminie sześciu miesięcy od momentu powiadomienia
o niniejszej decyzji każde z państw członkowskich podaje do
wiadomości pozostałych państw członkowskich oraz Komisji:
(a)
procedury oceny zgodności i kontroli, jakie mają obowią-
zywać w odniesieniu do stosowania tych przepisów;
(17)
Przepisy niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu
powołanego na mocy art. 21 dyrektywy Rady 96/48/WE,
(b)
nazwy organów wyznaczonych do przeprowadzenia pro-
cedur oceny zgodności oraz kontroli.
 19.3.2008
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 77/3
PL
Artykuł 5
infrastruktury lub przedsiębiorstwami kolejowymi, ustano-
wionych bezterminowo lub tymczasowo i wymaganych ze
względu na szczególny lub lokalny charakter planowanego
połączenia kolejowego;
W TSI przewidziano możliwość zastosowania okresu przej-
ściowego, w którym ocenę zgodności i certyfikację składników
interoperacyjności można przeprowadzać w ramach podsys-
temu. W okresie tym państwa członkowskie informują Komisję
o ocenionych w ten sposób składnikach interoperacyjności,
celem umożliwienia ścisłego nadzoru nad rynkiem składników
interoperacyjności oraz podjęcia kroków na rzecz jego uspraw-
nienia.
(b)
dwustronnych lub wielostronnych umowach pomiędzy
zarządcami infrastruktury, przedsiębiorstwami kolejowymi
oraz państwami członkowskimi, zakładających znaczny
poziom interoperacyjności lokalnej lub regionalnej;
(c)
umowach międzynarodowych między jednym lub większą
liczbą państw członkowskich oraz przynajmniej jednym
krajem trzecim, lub między zarządcami infrastruktury bądź
przedsiębiorstwami kolejowymi z państw członkowskich
a przynajmniej jednym zarządcą infrastruktury lub przed-
siębiorstwem kolejowym z kraju trzeciego, zakładających
znaczny poziom interoperacyjności lokalnej lub regional-
nej.
Artykuł 6
Niniejszym uchyla się decyzję 2002/732/WE. Jej przepisy
obowiązują jednak nadal w odniesieniu do utrzymania projek-
tów zatwierdzonych zgodnie z załączoną do niniejszej decyzji
specyfikacją TSI oraz do projektów obejmujących budowę
nowych linii bądź odnowę, lub modernizację linii istniejących,
które znajdują się w zaawansowanym stadium realizacji lub
stanowią przedmiot kontraktu będącego w trakcie realizacji
z dniem powiadomienia o niniejszej decyzji.
Artykuł 8
Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 lipca 2008 r.
W terminie sześciu miesięcy od daty skuteczności niniejszej
decyzji państwa członkowskie przedstawią pełny wykaz pod-
systemów i składników interoperacyjności, do których nadal
zastosowanie mają przepisy decyzji 2002/732/WE.
Artykuł 9
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Artykuł 7
W terminie sześciu miesięcy od daty wejścia w życie załączonej
TSI państwa członkowskie powiadamiają Komisję o następują-
cych umowach:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 grudnia 2007 r.
W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący
(a)
krajowych, dwustronnych lub wielostronnych umowach
pomiędzy
państwami
członkowskimi
a
zarządcami
 L 77/4
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
19.3.2008
PL
ZAŁĄCZNIK
DYREKTYWA 96/48/WE – INTEROPERACYJNOŚĆ TRANSEUROPEJSKIEGO SYSTEMU KOLEI
DUŻYCH PRĘDKOŚCI
TECHNICZNA SPECYFIKACJA DLA INTEROPERACYJNOOECI ODNOSZĄCEJ SIÊ DO PODSYSTEMU „RUCH
KOLEJOWY”
Podsystem „Infrastruktura”
1.
WPROWADZENIE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
1.1
Zakres techniczny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
1.2
Zakres geograficzny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
1.3
Treść niniejszej TSI
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
2.
DEFINICJA DZIEDZINY INFRASTRUKTURY/ZAKRESU STOSOWANIA
. . . . . . . . . . . . .
10
2.1.
Definicja dziedziny infrastruktury
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10
2.2
Funkcje i aspekty dziedziny objętej zakresem niniejszej TSI
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
2.2.1
Prowadzić pociąg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
2.2.2
Stanowić strukturę nośną dla pociągu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
2.2.3
Umożliwić niezakłócony i bezpieczny ruch pociągu w danej przestrzeni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12
2.2.4
Umożliwić wsiadanie i wysiadanie pasażerów z pociągów, które zatrzymały się na stacjach. .
12
2.2.5
Zagwarantować bezpieczeństwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12
2.2.6
Chronić środowisko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12
2.2.7
Zapewnić obsługę techniczną pociągu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
3.
WYMAGANIA ZASADNICZE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
3.1
Wymagania ogólne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
3.2.
Zasadnicze wymagania dla dziedziny infrastruktury
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
3.2.1
Wymagania ogólne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
13
3.2.2
Wymagania specyficzne dla dziedziny infrastruktury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
14
3.3
Spełnienie zasadniczych wymagań przez specyfikacje w dziedzinie infrastruktury
. . .
15
3.4
Elementy dziedziny infrastruktury odpowiadające wymaganiom zasadniczym
. . . . . . . .
17
4.
OPIS DZIEDZINY INFRASTRUKTURY
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
18
4.1
Wprowadzenie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
18
4.2
Funkcjonalne i techniczne specyfikacje tej dziedziny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
4.2.1
Przepisy ogólne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
4.2.2
Nominalna szerokość toru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20
4.2.3
Minimalna skrajnia infrastruktury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20
4.2.4
Odległość między osiami torów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
21
4.2.5
Maksymalne pochylenia podłużne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
21
4.2.6
Minimalny promień łuku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
22
 19.3.2008
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej
L 77/5
PL
4.2.7
Przechyłka toru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
22
4.2.8
Niedobór przechyłki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
22
4.2.8.1
Niedobór przechyłki w torze szlakowym i w torze zasadniczym rozjazdów i skrzyżowań . . .
22
4.2.8.2
Nagła zmiana niedoboru przechyłki na torze zwrotnym rozjazdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
23
4.2.9
Ekwiwalentna stożkowatość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
23
4.2.9.1
Definicja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
23
4.2.9.2
Wartości projektowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
23
4.2.9.3
Wartości eksploatacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
24
4.2.10
Jakość geometrii toru i wartości graniczne dla pojedynczych usterek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
24
4.2.10.1
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
24
4.2.10.2
Definicje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
25
4.2.10.3
Progi natychmiastowego działania, interwencyjny i alertu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
25
4.2.10.4
Próg natychmiastowego działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
25
4.2.11
Pochylenie poprzeczne szyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
26
4.2.12
Rozjazdy i skrzyżowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
4.2.12.1
Zamknięcia nastawcze i urządzenia kontroli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
4.2.12.2
Wykorzystanie ruchomych dziobów krzyżownic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
4.2.12.3
Charakterystyka geometryczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
27
4.2.13
Wytrzymałość toru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
28
4.2.13.1
Linie kategorii I
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
28
4.2.13.2
Linie kategorii II i III
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
4.2.14
Obciążenia budowli ruchem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
4.2.14.1
Obciążenia pionowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
4.2.14.2
Analiza dynamiczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
4.2.14.3
Siły odśrodkowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.14.4
Siły od wężykowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.14.5
Oddziaływanie na skutek przyspieszania i hamowania (obciążenia podłużne)
. . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.14.6
Siły podłużne spowodowane oddziaływaniem między obiektami inżynieryjnymi i torem . . . .
30
4.2.14.7
Aerodynamiczne oddziaływanie przejeżdżających pociągów na budowle przytorowe . . . . . . . .
30
4.2.14.8
Stosowanie wymagań normy EN1991-2:2003 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.15
Całkowita sztywność toru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.16
Maksymalne zmiany ciśnienia w tunelach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.16.1
Wymagania ogólne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.16.2
Działanie ciśnienia na stacjach podziemnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
30
4.2.17
Skutek wiatrów bocznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31
4.2.18
Charakterystyki elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl