Trucizny, Ciekawee, Hallucynogetyzmm

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Poradnik Mÿodego Zabjcy
“Witajcie wszyscy wy, którzy cięŜko pracujecie na rzecz społeczeństwa, starając się rozwiązać jak najlepiej problemy dręczące ludzi. Jak cięŜka jest
nasza praca wiedzą tylko nieliczni. Większość głupców sądzi, Ŝe to tak prosto podkraść się do ofiary i zadać cios. Gardzą naszym zawodem,
nazywają go brudnym i hańbiącym, ale są teŜ tacy co doceniają nasz trud i poświęcenie, są gotowi zapłacić za nasz czas i umiejętności. W końcu to
dzięki nam zdobywa się władzę czy bogactwa, a pozbywa się problemów jakie tworzą niewygodni ludzie. JednajŜe nie zawsze najlepszym
rozwiązaniem jest uŜycie broni. Czasem trzeba zrobić to dyskretnie, tak aby nie pozostawić śladów, a kiedy indziej, tak aby ofiara długo cierpiała
lub tylko osłabła. W tych wypadkach sztylet nam nie pomoŜe, "dobra" powiecie, jest jeszcze magia, ale któŜ z was zna się na tej diabelskiej sztuce?
Być moŜe macie znajomego maga, lecz oni zawsze Ŝądają wysokiej ceny za swe usługi, a później na dodatek będą wam wypominać: “A widzisz, co
ty byś beze mnie zrobił ?”, lub “Gdyby nie ja ...”. Czasem jest lepiej po prostu rzucić się na bandę gigantów niŜ wysłuchiwać ich gderania. Ale nie
martwcie się przyjaciele, bo oto nadchodzi ratunek. Matka Natura i Ciotka Alchemia przychodzi nam z pomocą. Być moŜe nie kaŜdy z was będzie
miał szansę wytworzyć własną truciznę, lecz ci którzy będą mieli szczęści poznania tajemnej sztuki warzenia i preparowania niech uwaŜnie
słuchają gdyŜ zamierzam zdradzić wam kilka moich sekretów dotyczących tych cudownych mikstur.”
Często tak bywa, Ŝe gracz lub mistrz gry pragnie ułatwić sobie Ŝycie wykorzystując do tego trucizny. Jeszcze częściej bywa, Ŝe otwieramy
podręcznik i znajdujemy zaledwie wzmiankę o tych miksturach. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego twórcy systemów "olali" tą sprawę, być moŜe
brakowało im pomysłów, a moŜe sądzili, Ŝe kaŜdy gracz do początku do końca będzie grał paladynem i nawet nie pomyśli o ułatwieniu sobie
Ŝycia. PoniŜej znajdziecie "mini ściągę" dla kaŜdego szanującego się zabójcy, czy teŜ alchemika. Znajdują się tam nie tylko śmiercionośne trucizny,
ale równieŜ narkotyki i innego rodzaju środki pomocnicze.
Wasz uniŜony sługa, ten który czyha w ciemnościach, itd., itp., etc...
Sammael
Wyjaśnienie terminów (KC):
Nazwa –
nazwa trucizny (do jakiego rodzaju działania zalicza się)
Opóźnienie
– ile trzeba czekać, ażeby trucizna zadziałała ("" oznacza, że działanie jest natychmiastowe)
Czas
działania
– jak długo działa
Rodzaj
– w jakiej formie jest podawany
Cena
– ile kosztuje w
sklepie
Składniki
– co jest potrzebne do produkcji
Czas
preparowania
– jak długo robi się 1 dawkę
Antyobrona
– jak trudno obronić się przed trucizną. Przeważnie wynosi 1 + 1/poz na 100MD, dodatkowo efekt można
zwiększyć używając innych specjalnych preparatów i czarów.
Opis
– sposób zażycia, efekt, skutki itp.
1.
Nazwa
: Ognisty oddech [osłabienie]
Opóźnienie
: k10 s. 1/3poz ( min. 1s.)
Czas
działania
: 1r. +1/5poz
Rodzaj
: maść
Cena
: 3035 szt. złota
Składniki
: czerwone papryki, wódka, jad bagiennej ropuchy,
Czas
preparowania
: 3 h
Antyobrona
: 1/1poz + 1/poz 100MD
Opis
: Płuca ofiary rozgrzewają się do tego stopnia, że utrudnia jej to oddychanie ( 20 TR/OBR), dodatkowo uniemożliwia
jakiekolwiek podniesienie głosu czy śpiewanie. Postać będąca pod wpływem trucizny nie może rzucać czarów (modlitwa na
1/2 W). Efektowi towarzyszy szczypiący ból gardła. Użycie wódki krasnoludzkiej zwiększa antyobronę o 10 oraz zmniejsza
TR i OBR o 40.
2.
Nazwa
: Głupi Jasio [otumanienie]
Opóźnienie
: k10 s. 1/2poz (min 1s.)
Czas działania
: 5r. +5/2poz
Rodzaj
: płyn
Cena
: 50 szt. złota
Składniki
: alkohol (ew.
tmar marwarn
), liście trzciny cukrowej, krowia krew
Czas preparowania
: 20m
Antyobrona
: Sp.
Opis
: Dolany do alkoholu wzmacnia jego działanie, w przypadku mocnych alkoholi (wódka itp.) już po pierwszym kieliszku
jest szansa (% na odp. nr 6 20/ za każdy następny kieliszek/łyk) na to, że postać upije się (współczynniki podstawowe
zmniejszają się do 1/2), przy kolejnym łyku/kieliszku ponawia się test z odpowiednim modyfikatorem, nieudany oznacza
zmniejszenie społ. do 1/10, uniemożliwia rzucanie czarów, a szansa krytyka w siebie wzrasta dwukrotnie. Po trzecim
nieudanym rzucie ( w przypadku kolejnego kieliszka) postać pada nieprzytomna na ziemię, dostaje drgawek i nagłych skurczy,
jeśli nie wykona pozytywnego rzuty na szok (%4 odp.) to umiera po ok. 10 m. ataków. W wypadku przeżycia, na drugi dzień
postać ma potwornego kaca.
Uwaga: Przy preparowaniu należy użyć alkoholu co najmniej tej samej klasy, co alkohol do którego się to doleje. W
przeciwnym wypadku smak trunku może być zbytnio zmieniony (nawet ohydny), co w wypadku posiadania odpowiedniej
umiejętności zdradza truciznę. Poza tym jeśli napój będzie niedobry to ofiara go nie wypije!
3.
Nazwa
: Smoczy sen [uśpienie]
Opóźnienie
: k100 r. 5/5poz
 Czas działania
: stały
Rodzaj
: maść, płyn
Cena
: 100 szt. złota
Składniki
:
bas sor lotos, wywar z pustynnych szerszeni, pajęczyna białych pająków jaskiniowych z Gór Wschodnich,
Czas preparowania
: 5h
Antyobrona
: 1/poz +1/poz 100MD
Opis
: Dolany do płynu (bezalkoholowego!) wywołuje po pewnym czasie nieodpartą chęć spania (ew. jeśli postać się obroniła,
czuje się bardzo osłabiona 1/2 społ.). Sen trwa nieprzerwanie przez k10 +1/poz dni. Po skończeniu się działania trucizny
postać budzi się. Podanie trucizny w formie maści należy wsmarować w ciało (okolice głowy i szyi). W ten sposób zadziałanie
trucizny jest pewniejsze (60 na %6) i trwa dłużej o k5 dni.
Uwaga: Trucizna nawet po umagicznieniu nie działa na potwory i istoty magiczne.
4.
Nazwa
: Ostatni pokłon [paraliż]
Opóźnienie
: natychmiastowy
Czas działania
:
Rodzaj
: płyn
Cena
: 500700 szt. zł ota
Składniki
: jad węża skalnego, wywar z jarzębiny i ziele
sar sor
Czas preparowania
: 1 dzień
Antyobrona:
Opis
: Nazwa wywodzi od ostatniej czynności jaką wykonuje ofiara. Po nieudanym rzucie odpornościowym, delikwent
natychmiast dostaje silnego skurczu w brzuchu i równocześnie w sercu. Efektem tego jest sztywne ugięcie tułowia co wygląda
jak pokłon i śmierć w przeciągu sekundy. W wypadku udanej obrony nic się nie dzieje.
5.
Nazwa
: Łzawe oczy [oślepienie]
Opóźnienie
: 1s
Czas działania
: k10r
Rodzaj
: proszek
Cena
: 5 szt. złota
Składniki
: sproszkowany pieprz i papryka
Czas preparowania
: 1020 min.
Antyobrona
: rzut na 1/6 szybkości,
Opis
: Wdmuchnięty proszek prosto w oczy wywołuje mocne łzawienie ich co obniża o 10 TR, OBR, SZ, ZR ofiary,
uniemożliwia w tym czasie czytanie (ew. dwukrotnie je utrudnia i zwalnia). Przemycie oczu w wodzie niweluje działanie, a
potarcie oczu wydłuża okres działania i zwiększa jego siłę do 20.
Uwaga: Proszek oczywiście nie działa na martwiaki i demony, a na potwory wymagana jest często większa dawka (zależnie od
potwora).
Komentarz [BtF1]:
6.
Nazwa
: Trujące opary [osłabienie]
Opóźnienie
: k5 s
Czas działania
: k6 r + k6/za 1r przebywania w oparach
Rodzaj
: gaz
Cena
: 60 szt. złota
Składniki
: 2 x zbuk, sok żołądkowy ogra
Czas preparowania
: 1h
Antyobrona
:
Opis
: Po przygotowaniu, ciecz powstałą w wyniku pracy przelewa się do naczynia (szczelnej skrzyni, butelki itp.). Tak
przetrzymywana powinna być wstrząśnięta kilka razy. Od tego czasu gdy zostanie otwarta wydziela opary, które szybko
rozchodzą się wokół. Wszystkie osoby znajdujące się w promieniu 3m. od płynu muszą wykonać test na zionięcia (%7 odp.)
lub natychmiast zaczynają wymiotować itp., tracą na ten czas 1/2 współczynników, a obrona liczona jest bez ZR (tzn. 30). W
małych pomieszczeniach efekt może być wzmocniony, na otwartym terenie nawet zneutralizowany.
7.
Nazwa
: Słodka zagryzka [specjalne]
Opóźnienie
: natychmiastowe
Czas działania
: sp.
Rodzaj
: płyn
Cena
: 15 szt. złota
Składniki
: różne (cukier, sól, miód itp. zależnie od smaku)
Czas preparowania
: 5 m
Antyobrona
:
Opis
: Zagryzka służy do zamaskowania trucizny, tzn. zmienia smak trucizny na taki jaki odpowiada robiącemu.
8.
Nazwa
: Pieśń śmierci [krwotok]
Opóźnienie
: 2 s
Czas działania
:
Rodzaj
: maść
Cena
: 600 szt. złota
Składniki
: ziele
dar sor
, wywar z bagiennych lian, sproszkowane grzyby tęgoskóry,
Czas preparowania
: 4 h
Antyobrona
: 30 (mieszańce), 20 (pełno krwiści)
Opis
: Po zranieniu bronią z tą trucizną, ofiara dostaje silnego krwotoku w mózgu. Przeważnie pada na kolana , chwyta się za
głowę i wydaje z siebie głośny, przeciągły wrzask. Powodem tego jest silny nacisk krwi na mózg, co wywołuje okropny ból
głowy i zgon. Ofiara pada martwa, a jej usta wykrzywione są w kształt liter O, z nosa cieknie krew. W przypadku pozytywnej
obrony, ofiara dostaje zawrotów głowy co nie umożliwia jej jakiekolwiek działania (ew. poza ucieczką).
9.
Nazwa
: Wściekły pies [paraliż]
Opóźnienie
: 2 s
Czas działania
: 5r +1r/poz
Rodzaj
: maść, płyn
Cena
: 50 szt. złota
Składniki
: ślina wściekłego zwierzęcia, liść
sands sor,
odparowana meduza z akwenów ciepłych
Czas preparowania
: 2 h
Antyobrona
:
Opis
: Po dostaniu się do krwiobiegu, ofiara dostaje nagłych ataków skurczy i zaczyna się nadmiernie ślinić. Miejsce zranienia
zostaje sparaliżowane, co wraz z ciągłymi atakami skurczy nie pozwala aktywnie się bronić (obrona tylko ze zbroi 30), a
szansa trafienia zmniejsza się do połowy. W tym stanie używanie magii jest niemożliwe (ew. w przypadku paraliżu nogi, UM
obniżane są do 1/2 z powodu skurczy). Udana obrona przed trucizną wywołuje jedynie chwilowe skurcze (110 s).
10.
Nazwa
: Czerwona Furia [narkotyk]
Opóźnienie
: 1s
Czas działania
: k10 r +1/poz
Rodzaj
: proszek
Cena
: 100 szt. złota
Składniki
: rozgniecione i wysuszone pchły, zmielony pancerz złotego chrabąszcza, igły soczewicy pospolitej,
Czas preparowania
: 2 h
Antyobrona
:
Opis
: Po wwąchaniu proszku (trwa 1r.) postać czerwieni się na twarzy, jej oczy prawie wychodzą na wierzch. W takim stanie
postać należy obrócić w odpowiednim kierunku i lekko pchnąć. Osoba pod wpływem narkotyku popada w kompletny szał
bitewny, atakuje wszystko co stoi przed nim (nawet własną matkę). W tym stanie jego TR zwiększają się o 50 +5/5poz
robiącego truciznę, zadawane obrażenia o kolejne 1/4 siły, op. Broni zmniejsza się o 1 (min 1). Obrona liczy się tylko ze zbroi i
broni (postać rzuca się na przeciwnika, nie unika, nie paruje itp.). Obrażenia zadane postaci zmniejszane są o 20. Po skończeniu
się działania narkotyku postać musi rzucić na szok (%4 odp.) (czy jej ciało i umysł przetrwało), nieudany oznacza zgon (ew.
trwałe kalectwo), udany oznacza, że postać wytrzymała jego działanie i jest obecnie kompletnie wycięczona i potrzebuje min.
2h odpoczynku, ażeby chociaż móc chodzić.
Uwaga
: Będąc pod wpływem narkotyku postać nie odczuwa
żadnego
bólu. Może okazać się, że postać się wykrwawia nawet o
tym nie wiedząc. Wszelkie poważne urazy (złamania, krwotoki itp.) ujawniają się dopiero po skończeniu działania narkotyku (o
ile postać jeszcze żyje).
Uwaga2
: Zażywanie narkotyku częściej niż raz na 5 dni może (5% za każdą dawkę zażytą w ciągu 5 dni) uzależnić postać.
Osoba taka musi zażywać narkotyk przed każdą walką, inaczej jej umiejętności walki obniżają się
(50 biegłości w broniach, 20 (20/za każde 5 dni bez narkotyku) SF, umiejętności walki (tj. uniki, parowanie, zamaszyste cięcie
itp.) zmniejszają się o 30 (20/jw.). Wszelkie krwawienia mają podwójną moc. W wypadku tego narkotyku nie następuje, po
jego nawet bardzo długim używaniu, śmierć.
11.
Nazwa
: Mdławy tytoń [specjalny]
Opóźnienie
:
Czas działania
: 10r +1/poz
Rodzaj
: tytoń
Cena
: 40 szt. złota
Składniki
: tytoń
pantlant sor
zmieszane z
cokars sor
Czas preparowania
: (suszenie trwa kilka dni (510))
Antyobrona
:
Opis
: Osoba paląca tytoń automatycznie (ew. krasnoludy % na 1/2 odp. 6) zapada w sen, obudzić go może huk (ale nie zwykły
hałas) lub pierwsze zranienie. W tym stanie można go przenosić (delikatnie), rozebrać itp. Osoby przebywające obok palącego
czują mdławy zapach wydobywające się z fajki i będą starały się opuścić pomieszczenie.
Uwaga: Tylko prawdziwi znawcy tytoniów mogą rozpoznać ten tytoń po smaku (oprócz zapachu w czasie spalania, smakuje
jak normalny tytoń).
12.
Nazwa
: Biegunka [osłabienie]
Opóźnienie
: 510 r
Czas działania
: 20m +/ k50 min
Rodzaj
: płyn, proszek
Cena: 10 szt. złota
 Składniki
:
sor Nian,
mleko,
Czas preparowania
: 40 m
Antyobrona
: 20
Opis
: W postaci, która nie odeprze efektu trucizny, wywołuje prawie natychmiastową biegunkę, co utrudnia jakiekolwiek
czynności.
Środek w postaci proszku należy rozpuścić w gorącej wodzie i nie dodaje się do niego mleka (działa dopiero po 715 r.)
Uwaga: Jest to doskonały środek na oczyszczenie organizmu z trucizn !
13.
Nazwa
: Wzmacniacz [specjalne]
Opóźnienie
:
Czas działania
:
Rodzaj
: płyn
Cena
: 30 szt. złota
Składniki
: opium, krew osoby chorującej na trąd, spirytus krasnoludzki, wilcze jagody,
Czas preparowania
: 1,5h
Antyobrona
: Sp.
Opis
: Wzmacniacz służy do wzmocnienia danej trucizny. Płyn należy dolać do trucizny w czasie jej robienia. Zwiększa jej
skuteczność o 20% (tzn. do aktualnej antyobrony dodaj 20), dodatkowo każda następna dawka Wzmacniacza zwiększa
antyobronę o następne 20%.
Uwaga: Dodanie każdej następnej dawki po pierwszej zwiększa szansę wykrycia trucizny o 10% (tzn. do obecnej szansy
wykrycia dodaj 10). Jeśli stosunek wzmacniacza względem trucizny jest większy niż 2d:1d istnieje szansa (za każdą następną
dawkę) 10% na to, że trucizna będzie miała inny efekt od zamierzonego (ew. przestanie działać)
Uwaga2: Preparatu nie można dodać do trucizn w formie stałej np.: proszku. Wyjątkiem są trucizny w postaci maści.
14.
Nazwa
: Szybki Hugo [narkotyk]
Opóźnienie
: k5r
Czas działania
: k100r +5r/poz
Rodzaj
: proszek
Cena
: 100 szt. złota
Składniki
: czubek palmy orogedi (południowe wybrzeża Piktu)
Czas preparowania
: 2h
Antyobrona
:
Opis
: Narkotyk należy wdychać przez całą rundę. W momencie zadziałania, organizm postaci zaczyna pracować w
przyspieszonym tempie, powoduje to wzrost szybkości i zręczności o połowę ich wartości, siła wzrasta o 30 pkt. + 5/2poz,
wzrok i słuch się wyostrza (daje to +20% do wykorzystywania zdolności z nimi związanych), w wypadku osób posługujących
się infrawizją zasięg widzenia zwiększa się k10 m +4m/50 SZ. W tym stanie postać nie odczuwa zmęczenia, chłodu, gorąca
ani głody czy pragnienia. Po skończeniu działania narkotyku, osoba zaczyna odczuwać chłód, jest jej niedobrze (10 do
wszystkich współ. podst.), często jest głodna (choć częste mdłości uniemożliwiają zjedzenie czegokolwiek).
Uwaga
: Zażywanie narkotyku częściej niż raz na 10 dni może wprowadzić postać w nałóg. W takim stanie musi zażywać go
jak najczęściej (co najmniej 24 razy dziennie), w przeciwnym razie ciągle odczuwać będzie (podwojone) skutki jego używania
+ otępienie zmysłów. Osoba taka wierzy, że narkotyk ten jest jedynym środkiem (lekarstwem) na jej obecny stan, jakiekolwiek
próby wytłumaczenia skutków jego zażywania itp. wykonywane są z modyfikatorem 100 do CH, w przypadku wyniku
80100, narkoman zacznie zachowywać się agresywnie w stosunku do tej osoby.
Uwaga2
: Narkotyk ten wyniszcza ciało ofiary (w przypadku zażywania go ok. raz na 10 dni i jedzeniu regularnych posiłków,
nic się nie dzieje). Narkoman już po pierwszym tygodniu zażywania traci na stałe (ew. czar regeneracja przywróci utracone
cechy) po 10 z każdej cechy podst. Po upływie następnego tygodnia traci 20, potem 40, 60 itd. (min. cech=20). Zgon następuje
w momencie gdy Żyw, SF spadną do 20. Gdy upłynie miesiąc (o ile postać jeszcze żyje) niemożliwe jest odzyskanie
utraconych cech (regeneracja przywraca tylko 1/2).
15.
Nazwa
: Pocałunek śmierci [paraliż]
Opóźnienie
: k10 r
Czas działania
:
Rodzaj
: maść, płyn
Cena
: 50 szt. złota
Składniki
: wyciąg z chitynowej rośliny,
Czas preparowania
: 1h
Opis
: Płyn należy wlać delikwentowi do ust. Efekt jest prawie natychmiastowy, trucizna wymieszana z śliną rozchodzi się po
ośrodku oddechowym uniemożliwiając oddychanie, połykanie itp. Maść jest używana praktycznie tylko przez kobiety i to
profesjonalistki. Trucizna zmieszana z barwnikiem może zostać nałożona na usta i wyglądać jak szminka. Sposób dostarczenia
trucizny do ofiary jest prosty wystarczy pocałować ofiarę. Jednakże wiąże się z tym ryzyko, po pierwsze ofiara może nie
polizać ust (trucizna musi dostać się do jamy gębowej), po drugie truciciel sam przez nieuwagę może się zatruć (nieumiejętne
pocałowanie, przypadkowe oblizanie ust itp.)
Uwaga!
Trucizna w zetknięciu z alkoholem (powyżej 25% spirytusu) może stracić swe właściwości (100% 5/poz robiącego)
16.
Nazwa
: Błogi sen [paraliż]
 Opóźnienie
: 15r (Sp.)
Czas działania
:
Rodzaj
: proszek, woń
Cena
: 300 szt. złota
Składniki
: białe kwiaty lotosu, pyłek z egzotycznej roślinny Scyrlli,
Czas preparowania
: 2 dni
Opis
: Tą bardzo kosztowną i długo preparującą truciznę otrzymuje się z żmudnego procesu krystalizacji. Do wykonania jej
niezbędna jest fachowa aparatura alchemiczna. Trucizna jest maleńkimi kryształkami które z zetknięciu z skórą "przenikają" do
wewnątrz i paraliżują serce ofiary. Woń kryształków powoduje senność co skutecznie maskuje właściwe działanie trucizny
(delikwent nie wie nawet kiedy umiera). Zbyt długie wdychanie zapachu ma takie same skutki co z zetknięciem z
kryształkami. Szansa na zaśniecie równa się +5%/r przebywania w pomieszczeniu, a szansa na zgon wynosi 10% +5%/2 min.
(rzuty testuje się co rundę). Rzut na 6 odp. testuje się tylko na początku (ew. jeśli udany to co rundę) rundy. Drugi rzut
przysługuje tylko wtedy gdy zostanie udzielona fachowa pomoc (w przypadku kryształków), lub jakakolwiek w przypadku
woni (np. wyniesienie postaci na świeże powietrze itp.)
Sprawdził i przyjął – Yarpenn Zigrinn
yarpenn@w.pl
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl