Tamriel RPG Podrecznik, Biblioteka Elektor. 2016

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Autorzy gry:
Adam „…AAA…” Adamczyk, Patryk Sobczak
podzi
Ę
KOWANIA za pomoc merytoryczn
Ą
:
Dla ekipy serwisu Adamantytowa Wieża i członków Bractwa Sekretnego Płomienia:
MoOnRiDeRa, Dodo, Iry, Itarilde, Olmsa i innych.
podzi
Ę
KOWANIA za testy i rady:
Dla Rafał Adamczyka, Agnieszki Kalety, Barbary Kędzierskiej,
Arka Kilichowskiego, Niziołki, Damiana Probierza, Mateusza Żyły.
podzi
Ę
KOWANIA specjalne:
Dla firmy Betesda Softworks, za stworzenie cudownej serii gier cRPG,
która zainspirowała fanów do pracy nad tym projektem.
S
Ł
owo od Autorów:
Najważniejszą rolę w rozwoju systemu, będziecie mieli teraz Wy - drodzy gracze.
Zachęcamy do korzystania ze strony internetowej i forum dyskusyjnego,
na którym możecie podsuwać pomysły i zgłaszać uwagi dotyczące Tamriel RPG.
Konstruktywna krytyka jest zawsze mile widziana, pamiętajcie jednak,
że to gra autorska, całkowicie darmowa, a podręcznik stanowi owoc
dobrowolnej pracy bez żadnych korzyści finansowych.
Bibliografia:
Czyli źródła pomocne przy stworzeniu systemu:
www.imperial-library.info, www.elderscrolls.phx.pl, www.tamriel.prv.pl
Oficjalna strona projektu:
www.tamriel.cba.pl
Oficjalne forum:
www.tamriel.cba.pl/forum_dyskusyjne/
Uwaga! Jeśli autor któregokolwiek tekstu nie został wymieniony w podziękowaniach, lub nie życzy sobie by je-
go praca znajdowała się w podręczniku, proszony jest o kontakt z autorami.
2
Tamriel RPG: Spis tre
Ś
ci
- Spis Tre
Ś
ci -
TAMRIEL RPG
Autorzy 2
Spis treści 3
Opowiadanie 5
Dla nowicjuszy 11
Co to? 11
Mechanika gry? 11
Do czego
podręcznik?
Gildia Złodziei 38
Kompania Wschodnio-
cesaska 39
Legion Cesarski 39
Mityczny Brzask 40
Morag Tong 40
Mroczne Bractwo 40
Ostrza 41
Zakon Psijików 41
Wierzenia 42
Stworznie świata 42
Aedry a Daedry 43
Różnice wierzeń 43
Kult Tamirel w życiu
codziennym 44
Życie po życiu 44
Panteon Aedr 45
Wybrane Daedry 46
Barbarzyńca
74
Fechmistrz
76
Iluzjonista
76
Inkwizytor
77
Łowca
77
Łucznik
78
Mag
79
Mag Bitewny
80
11
Mnich
80
Kości
11
Nekromanta
81
Gracz
11
Paladyn
82
Mistrz Gry
12
Skrytobójca
82
Słownik
12
Wojownik
83
Złodziei
84
AKT I:
CESARSTWO
TAMRIEL
Kontynenty 15
Akavir 15
Atmora 15
Yokuda 16
Prowincje Tamriel 16
Skyrim 16
Hammerfell 17
Wysoka Skała 18
Wyspa
Summerset
19
Valenwood 20
Elsweyr 21
Czarne Mokradła
2
2
Morrowind 24
Cyrodiil 25
Dzieje Cesarstwa 26
Era Świtu 26
Era Meretyczna 27
Pierwsza Era 28
Druga Era 30
Trzecia Era 31
Życie w Imperium
33
Administracja 33
Szare życie 33
Higiena 34
Jadło 34
Ubiór 34
Sztuka 34
Mowa 34
Architektura 35
Niewolnictwo 36
Organizacje 37
Arena 37
Dwie Lampy
37
Gildia Magów 37
Gildia Woj.
Kreacja bohatera
85
Karta postaci
87
Przykładowy bohater
89
Przykładowa karta
90
AKT II:
BOHATER
Mechanika ogółem 49
Testy 49
Kiedy test? 49
Tury 49
Deklaracje 49
Testy zamknięte 49
Wspaniałe sukcesy
i wielkie porażki 49
Testy otwarte
AKT III:
Magia i Miecz
Mechanika Walki
9
3
Test na trafienie
9
3
Test na obrażenia
9
3
Walka na
dystans
94
Walka wręcz
94
Walka
akrobatyczna
9
4
Walka konna
9
5
Obrona
9
5
Blok 96
Kolejność starć
9
6
Ataki precyzyjne 96
Ucieczka
50
Testy
przeciwstawne 50
Stopień trudności 50
Przerzuty
Co dalej?
50
Atrybuty
51
96
Umiejętności
54
Batalia
96
Zdolności
58
Zdrowie
96
Ułomności
62
Zbrojownia
97
Doświadczenie
64
Ciężar zbroi
97
Mieszkańcy Tamriel
65
Klasy
rynsztunków 97
Zbroje 98
Bronie
1
00
Mechanika Magii 100
Rodzaje magii
1
00
O rzucaniu
Zaklęć
1
01
O manie
1
01
Walka magią
1
02
Obrona przed
magią 102
Skąd brać
zaklęcia
Argonianie
65
Bretoni
66
Cesarscy
66
Elfy Leśne
67
Elfy Mroczne
68
Elfy Wysokiego
Rodu
Khajiici
69
Nordowie
70
Orkowie
71
Redgardzi
71
Profesje
73
38
Akrobata
73
102
Alchemik
73
Zwoje
103
3
Bard
75
51
69
Tamriel RPG: Spis tre
Ś
ci
Kostury 103
Tworzenie zaklęć
1
03
Księga zaklęć 104
Czary iluzji
Cennik
121
O Walucie 121
Żywność 122
Surowce 122
Odzież 122
Narzędzia 123
Podróż 123
Usługi
121
Minotaur
1
35
Niten 135
Ogr 136
Oniskus
1
36
Sękacz 137
Troll
1
37
Warg 138
Wiła 138
Wywern 138
Żarłacz 139
Daedry
1
40
Atronach Burz
1
40
Atronach Mrozu
1
40
Atronach Ognia
1
40
Daedroth
1
41
Diablik
1
41
Dremora 142
Ogrim
1
42
Pajęcza Daedra
1
43
Skrzydlaty Mrok
1
43
Xivilai
1
43
Złota Święta
1
44
Nieumarli
1
44
Ghul
1
44
Licz 145
Szkielet
1
45
Zjawy
1
46
Duch 146
Ognik
1
46
Widmo 147
Wybrani humanoidzi 147
Argonianin członek
plemienia
104
Czary
mistycyzmu 105
Czary przemiany
1
07
Czary
przywołania 107
Czary zniszczenia 108
Artefakty
123
Zaklinanie
109
AKT IV:
Bestiariusz
Bestiariusz ogólnie
Przykładowe
artefakty 110
Alchemia 113
Sprzęt 113
Składniki 113
Warzenie 114
Arcymikstury 114
Inne zastosowania
1
14
Wybrane wyroby
alchemiczne 114
Na trakcie 116
Realizm w RPG? 116
Eksploracja 116
Pogoda 117
Tempo i kondycja
1
17
Organizacja
wyprawy
125
Co gracz wiedzieć
powinien
125
Niebezpieczne
Miejsca 125
Typy stworzeń 126
Opis stwora
126
Mechanika
a Potwór
Bestie
127
Centurion 127
Centurion Pająk
127
Centurion
Większy 128
Chimera 128
Demagorgon 129
Dreugh 129
Dreugh Lądowy 130
Elytra
127
Udźwig
117
W wodzie
118
Strawa
118
130
Alkohol
118
147
Gargulec
131
Używki
i uzależnienia
Banita
148
Goblin
131
119
Legionista
148
Hipogryf
132
Skarby
119
Maruder
148
Hydra
132
Schorzenia
119
Nekromanta
148
Imp
133
Wampiry i wampiryzm
120
Pirat
149
Kraken
133
Zarażenie
120
Wampir
149
Lewiatan
134
Stadia
120
Wybrane zwierzęta
150
Lunatyk
134
Klany
120
4
Wyleczenie
110
118
Tamriel RPG: Opowiadanie
- Typowy Cesarski -
atin Dortemus był prostym Cesarskim:
służył w legionie, czcił Dziewiątkę, wy-
konywał rozkazy przełożonych bez szemrania
czy śladu refleksji, kochał Cyrodiil, Cesarza,
Imperium, pieniądze, wino i tanie jawnogrzesz-
nice. Typowy, wręcz wzorcowy przedstawiciel
rasy. W kartotece przy jego nazwisku widniał
krótki, lakoniczny opis- wzrost średni, oczy piw-
ne, włosy brązowe, znaków szczególnych brak.
Tylko jakiś dowcipny urzędnik niższego szcze-
bla dopisał w poprzek kartki – „żywcem wyjęty
z książki o gatunkach”. I to ten napis zwrócił
uwagę czujnych, czerwonych oczu...
***
„Dlaczego ja?” – Myślał ponuro Martin, są-
cząc wino w najdroższej z tawern Ald Ruhn - je-
dynej, w której legioniści mogli czuć się bez-
piecznie. „Przecież losowaliśmy, czemu padło
na mnie? I właściwie, po co ten nabór uzupełnia-
jący do garnizonów na Morrowind? Przecież
Rody i ta ich Świątynia same trzymają wszyst-
kich za pysk. Powstanie! Też coś, Vivekowi od-
powiada układ. Za to teraz muszę siedzieć tutaj,
na tym przeklętym przez daedry pustkowiu,
oczekiwać na kolejną burzę i żywić się mięsem
szczurów lub owadów. Owady!” – Wstrząsnął
się z obrzydzeniem – „Wszędzie, wszędzie one.
Jeżdżę na nich, zjadam je, próbują mnie zabić –
olbrzymie owady, niech je Dagon porwie! I jesz-
cze ta wyspa, żeby choć kontynent, nie, oczywi-
ście musiałem trafić na wyspę, pełną ksenofo-
bów, buntowników, łajdaków i nawiedzonych
szaleńców! Wspaniale, po prostu wspaniale”.
Jego goryczy nie zmniejszał ani dodatek do pen-
sji za „trudne warunki pracy” jak eufemistycznie
określano coraz częstsze burze, dziwne stworze-
nia wychodzące zza bariery i fanatyczną niena-
wiść Dunmerów do obcych, ani perspektywa
wcześniejszej emerytury (jeden rok służby w ta-
kim miejscu liczono za półtora), ani zasłużona
sława tutejszych domów uciech. Zdaniem więk-
szości żołnierzy, miesiąc tutaj „To dwa lata ży-
cia mniej”. Dortemus jęknął w duszy: „Umrę
nim dotrwam do tej emerytury”. Albo zginę,
kiedy któryś z tych dzikusów postanowi znowu
oczyścić Morrowind z obcych, jak trzy miesiące
temu. Dzięki niech będą Talosowi, że siedziałem
wtedy w karcerze za picie… za niewinność, bo
kto by nie pił? Ale Herman stracił życie, spokój
jego duszy. Parszywa robota. A te mroczne szu-
mowiny, niech je zaraza, stwierdziły niepoczy-
talność. I radziły udać się do Morag Tong. Nie-
doczekanie! Legion nie będzie płacił zabójcom.
Parszywe, zapchlone, skorumpowane, zgniłe...”
– W tym momencie umilkł, zdawszy sobie
wreszcie sprawę, że mówi coraz głośniej i nie-
którzy goście patrzą na niego. Wybąkał jakieś
przeprosiny, a oni odwrócili głowy. Siedział i pił
– nieco ostrożniej, bo nie chciał znowu wylądo-
wać w więzieniu, ale nadal sporo. Goście –
głównie inni legioniści, albo przybysze spoza
wyspy, podobnie jak oni ledwo tolerowani, jeśli
w ogóle, przez mieszkańców Ald Ruhn upijali
się w milczeniu.
5
M
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl