TUTORIALE - Szkło powiększające, 3D Studio Max 9, 3D Studio Max - Tutoriale

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
Element obsługiwany przez wtyczkę
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać?
Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale Szkło powiększające
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Szkło powiększające !
MoŜesz ściągnąć scenę do MAX'a aby się nią pobawić.
Uwaga ! PoniewaŜ uŜywam niemieckiej wersji MAX'a, niektóre obiekty i nazwy w scenie mogą wyglądać dziwnie.
Stwórzmy najpierw obiekt szkła powiększającego
Otwórz nową scenę w MAX'ie.
Włącz przyciąganie Snap.
W oknie widoku z góry (Top Viewport), stwórz splajna Donut z
Steps: 12
Radius 1: 148,0
Radius 2: 162,0
Przypisz modyfikacje Bevel z następującymi parametrami:
Level 1
Height: 2,0
Offset: 2,0
Level 2
Height: 45,0
Offset: 0,0
Level 2
Height: 2,0
Offset: -2,0
Stwórz sferę:
Radius: 150,0
Segments: 32
Hemisphere: 0,5
Wyśrodkuj sferę względem obiektu Donut.
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
Wyśrodkuj sferę względem obiektu Donut.
Przełącz się na okno widoku z przodu, naciśnij na ikonę skalowania
Obr
azek
, prawym przyciskiem myszy kliknij na ikonę skalowania aby otworzyć
okno Transformation. Wpisz 10% w polu (dolnym-lewym) "Absolute: Z".
Przypisz mapowanie Planar modyfikacji UVW-Map do sfery.
Przejdź do poziomu Sub-Object i obróć Gizmo - górna strona mapy powinna się nakierować w górę.
To będzie obiekt szkła powiększającego
W oknie widoku z przodu (front), stwórz splajna dla uchwytu lupy, przypisz mu modyfikacje EditSpline i wykreuj przekrój pionowy.
Takiemu splajnowi przypisz modyfikacje Lathe aby wymodelowac powierzchnie powstałą przez obrót splajna wzdłuŜ pionowej osi.
Powstałemu uchwytowi przypisz mapowanie Cylindryczne modyfikacji UVW-Map.
W oknie widoku z przodu (Front), przemieść uchwyt aby znajdował zię po środku szkła powiększającego względem osi X i Y.
Stwórz cylinder pomiędzy obrączką lupy - obiektem Donut a uchwytem.
Otwórz Edytor Materiałów, stwórz albo wgraj materiał metalu - Chrome i przypisz go obrączce - obiektowi Donut lupy.
Stwórz lub wgraj materiał drewna i przypisz go do uchwytu.
Stwórz materiał dla szkła powiększającego i przypisz go do półkuli (hemisphere). Wrócimy do tego później.
Wyselekcjonuj wszystkie obiekty i zgrupuj je.
Teraz stwórzmy kartkę papieru i text
Stwórz obiekt QuadPatch dla kartki papieru.
Dopasuj Patch'a do dolnej części obrączki lupy.
Stwórz Text jaki chcesz.
Przypisz mu modyfikacje Extrude.
Dopasuj text do kartki papieru.
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 3
Dopasuj text do kartki papieru.
Wyłącz przyciąganie Snap i przemieść Text odrobinę w górę aŜeby nie zanikał w kartce papieru.
Prawym przyciskiem myszy naciśnij na Text, przejdź do ustawień Properties, i odznacz Cast & Receive Shadows.
W Edytorze Materiałów stwórz biały materiał dla kartki papieru, i czarny materiał dla textu. Przypisz je odpowiednio.
Zamiast uŜywcia splajna Text, moŜesz takŜe uŜyć textury z tekstem.
Teraz czas na mapę refrakcji.
Stwórz luźną kamerę - Free Camera w oknie widoku z przodu (Top) pośrodku półkuli (Hemisphere).
Ustaw FOV na 120 stopni.
Dopasuj kamerę aby leŜała pośrodku sfery.
W oknie widoku z przodu przesuń kamerę w górę aby stoŜek zakresu kamery przechodził przez krawędzie półkuli (hemisphere).
Wyselekcjonuj dolne lewe okno viewport i naciśnij klawisz C aby pokazał się widok z kamery.
Przyłącz kamerę do grupy całej lupy.
Zanimuj ruch grupy całej lupy. (Kamera będzie podąŜać).
Stwórz światło Light z włącząną opcją shadow cast i kamerę Target aby ustawić scenę.
Zaktywuj kamerę Target Camera w dolnym prawym oknie viwport (Perspective).
Ustaw kolor tła w środowisku Environment na taki jaki sobie Ŝyczysz.
Wyselekcjonuj zgrupowaną lupę i uktyj ją.
Zrenderuj scenę do pliku AVI (lub do innego formatu) z widoku luźnej kamery - Free Camera.
W Edytorze Materiałów, przypisz tę animację do kanału Diffuse materiału szkła powiększającego, który juŜ stworzyliśmy.
Naciśnij ikonę "Show Map in Viewport".
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 4
Naciśnij ikonę "Show Map in Viewport".
W trybie cieniowania(shade), Odkryj i wyselekcjonuj grupę lupy.
Otwórz tę grupę i wyselekcjonuj półkulę (hemisphere).
Przejdź do poziomu Sub-Object w modyfikatorze UVW-Map i uŜyj opcji Bitmap Fit i skalowania nieproporcjonalnego aby uaktywnić bitmapę - to
decyduje o stopniu powiększenia.
MoŜesz teraz zrenderować scenę :)
Miłej zabawy !
Magnifying Glass Tutorial using Faked Rafraction Map
(c) 1997 by Borislav "3DJ Bobo" Petrov (9/4/97)
Tłumaczenie: Patryk Ziobroń (Maniac3D)
maniac3d@magic.tarnow.pl
Kanały RSS
Nowości
Ostatnie Posty
Twoje Wiadomości
TW (poczekalnia)
Partnerzy
Redakcja Kontakt Reklama Mobile Dodatki del.icio.us Butik
Copyright © 1999-2008 Max3D.pl. All rights reserved l design by Max3d Team, php&js scripts by kajda.com (svn build 0.248).
2008-11-03 18:15:48
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl